رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • شنبه 13 شهریور 1400 - 13:27
  • کد خبر : 75632
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اجرای «اشباح» توسط هنرجوی هنرستان سوره

پرستش پورمیرزا کارگردان نمایش «اشباح» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی و دلایل انتخاب این نمایشنامه برای اجرا توضیحاتی ارائه داد. پرستش پورمیرزا کارگردان نمایش «اشباح» درباره انتخاب نمایشنامه هنریک ایبسن برای اجرا گفت: این نمایش از یکشنبه ۱۴ تا جمعه ۱۹ شهریور ماه در خانه نمایش مهرگان اجرا خواهد داشت. من و دستیارم برای اجرای نمایش نمایشنامه‌های […]

پرستش پورمیرزا کارگردان نمایش «اشباح» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی و دلایل انتخاب این نمایشنامه برای اجرا توضیحاتی ارائه داد.

پرستش پورمیرزا کارگردان نمایش «اشباح» درباره انتخاب نمایشنامه هنریک ایبسن برای اجرا گفت: این نمایش از یکشنبه ۱۴ تا جمعه ۱۹ شهریور ماه در خانه نمایش مهرگان اجرا خواهد داشت. من و دستیارم برای اجرای نمایش نمایشنامه‌های متعددی را مطالعه کردیم اما هیچکدام جذبمان نکرد در حالی که وقتی به سراغ نمایشنامه «اشباح» رفتیم متوجه شدیم این اثر در عین غمگین و رازآلود بودن چقدر به واقعیت‌ها نزدیک است. در این نمایش با خانواده‌ای روبرو هستیم که سال‌ها حقیقت‌ها را از یکدیگر پنهان و برای هم نقش بازی می‌کنند و همگی از نیمه تاریک وجودشان می‌ترسند؛ مساله‌ای که در زندگی واقعی با آن زیاد روبرو می‌شویم. از این رو تصمیم گرفتیم این متن را برای اجرا انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: در این نمایشنامه خانم آلوینگ رازی را پنهان کرده و سال هاست با رنج این راز زندگی کرده است و در مجموع بقیه شخصیت‌های نمایشنامه نیز به یکدیگر دروغ می‌گویند و رازی را پنهان دارند. این نمایشنامه به شدت جای کار دارد و باوجودی که ابتدا قصد داشتیم تنها نمایشنامه خوانی از متن داشته باشیم در نهایت به این نتیجه رسیدیم که متن با شخصیت پردازی قوی که دارد و اجازه میزانسن‌های متفاوتی که به کارگردان می‌دهد، بهتر است برای اجرای عموم آماده شود.

این کارگردان جوان که تنها ۱۷ سال سن دارد در پایان درباره تعداد کم اجراهای نمایش توضیح داد: من هنرجوی سال یازدهم رشته نمایش هنرستان سوره هستم که این روزها حاشیه‌هایی برای ورودی‌های جدید آن به وجود آمده است و این نمایش اولین تجربه کارگردانی ام به حساب می‌آید بنابراین از همان ابتدا قصد داشتیم نمایش را به مدت کوتاهی به صحنه ببریم. ابتدا قرار بود سه روز اجرا داشته باشیم اما بعد از اینکه یکی از اساتیدم کار را دید به ما گفت که نمایش از کیفیت خوبی برخوردار است بنابراین بهتر است مدت زمان اجرا را بیشتر کنیم از این رو فعلاً نمایش ۶ شب اجرا خواهد داشت. اگر کار با استقبال مخاطبان همراه باشد امکان دارد نمایش را تمدید کنیم.

پرستش پورمیرزا کارگردان جوان تئاتر هنرجوی رشته هنرهای نمایشی هنرستان دخترانه سوره، پیش از این در حوزه تئاتر و تصویر، بازیگر و دستیار کارگردان بوده است که از مهمترین فعالیت‌های او می‌توان به نقش آفرینی در نمایش‌های «کلاغ» سمانه زندی نژاد و «قهوه قجری» ملیکا رضی و همچنین، فیلم سینمایی «ملی و راه‌های نرفته‌اش» تهمینه میلانی اشاره کرد.

در «اشباح» محمد مرادی، پرستش پورمیرزا، حمزه مداح، زینب خطیبی و مهران یاری به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار