رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

مدیر رادیو اربعین از برپایی استودیوهایی در کربلا و حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد. نشست خبری آغاز به کار رادیو اربعین امروز یکشنبه ۱۴ شهریور با حضور جواد تشکری مدیر این شبکه رادیویی به صورت مجازی برگزار شد و تشکری در ابتدا از «الحسین سفینه النجاه» به عنوان شعار اربعین ۱۴۰۰ یاد کرد. تشکری در این […]

مدیر رادیو اربعین از برپایی استودیوهایی در کربلا و حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد.

نشست خبری آغاز به کار رادیو اربعین امروز یکشنبه ۱۴ شهریور با حضور جواد تشکری مدیر این شبکه رادیویی به صورت مجازی برگزار شد و تشکری در ابتدا از «الحسین سفینه النجاه» به عنوان شعار اربعین ۱۴۰۰ یاد کرد.

تشکری در این نشست با اشاره به شروع به کار رادیو اربعین بیان کرد: رادیو اربعین از غروب یک روز قبل از ماه صفر ساعت ۱۴ کار خود را آغاز می‌کند و تا پایان ماه صفر فعالیت را ادامه می‌دهد

وی ادامه داد: در طول این یک ماه برنامه‌های متعددی هم تنظیم شده است. همچنین رویکردی برای معرفی شهدا داریم که هر ساعت به نام یک شهید تقدیم می‌شود که از ۷۲ تن شهدای کربلا آغاز می‌شود و به دیگر شهدای وطن می‌رسد. به این ترتیب نام شهدا آورده می‌شود و در ۲ تا ۳ دقیقه وصیت نامه یا نکته‌ای از زندگی آنها گفته می‌شود.

مدیر رادیو اربعین با اشاره به برخی از برنامه‌های این شبکه نیز گفت: «سلامتی در سفر» از جمله برنامه‌های ماست که هر آنچه که مردم باید از سفر و کرونا بدانند گفته می‌شود. «کلام بزرگان» که سخنانی تقطیع شده از وعاظ مشهور است و درباره قیام عاشورا و تبیین فرهنگ عاشوراست نیز از دیگر برنامه هاست. برنامه‌ای هم برای تبیین مسیر عاشورا داریم و همچنین گفتگوهایی با شخصیت‌های شناخته شده سینما، ادبیات، و حوزه فرهنگ و هنر داریم.

وی اضافه کرد: «کاروان عاشقی» از دیگر برنامه‌های ماست که تبیین و تحلیل فلسفه پیاده روی اربعین را به زبان عربی داریم. برنامه «بعثت خون» با محور بررسی شخصیت‌های کربلا و همچنین برنامه «خانواده حسینی» پخش می‌شود که به سبک زندگی حسینی می‌پردازد. «قیام محرم»، برنامه «روشنا» با سخنانی از علما و حجج اسلام در موضوعات مختلف و پیرامون اربعین و عاشورا از دیگر برنامه هاست. همچنین «زنان عاشورایی» یک برنامه ویژه است که به نحوه حضور بانوان در راهپیمایی اربعین می‌پردازد.

تشکری در ادامه با اشاره به پخش ادعیه و زیارت‌های مختلف گفت: دعای کمیل شب‌های جمعه، دعای عهد صبح‌های جمعه و همچنین ادعیه و زیارت‌های مختلفی هم قرائت و از این شبکه پخش خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی یک استودیو در کربلا عنوان کرد: امسال در رادیو اربعین یک استودیو مستقل در کربلای داریم که استودیو شماره دو رادیو اربعین است و دوستان من از چند روز مانده به اربعین آنجا مستقر هستند و استودیو شماره سه هم در صحن آزادی حرم امام رضا پابرجاست. ارتباطی هم با مراکز استانی برقرار خواهیم کرد به ویژه با حرم مطهر در این مراکز این ارتباط خواهد بود.

تشکری در پایان بیان کرد: گزارشگرانی هم به راهپیمایی اربعین اعزام می‌شوند که در عمودهای مختلف حضور دارند و از حال و هوا و اخبار آنجا اطلاع رسانی می‌کنند و سعی داریم با راهکارهای مختلف مردم را در زیارت اربعین که البته هنوز برگزاری آن مشخص نیست شریک کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار