رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

جشنواره ویژنی کورته ۲۰۲۱ ایتالیا با انتخاب حامد سلیمان‌زاده به عنوان داور، بخشی را به فیلم کوتاه ایران اختصاص داده است. به نقل از سایت جشنواره، حامد سلیمان زاده، منتقد و مدرس بین‌المللی سینمای ایران با همراهی یوآن رایدینگر بازیگر و کارگردان کانادایی و ماری بویسار بازیگر فرانسوی، به عنوان هیات داوران بخش بین‌الملل دهمین […]

جشنواره ویژنی کورته ۲۰۲۱ ایتالیا با انتخاب حامد سلیمان‌زاده به عنوان داور، بخشی را به فیلم کوتاه ایران اختصاص داده است.

به نقل از سایت جشنواره، حامد سلیمان زاده، منتقد و مدرس بین‌المللی سینمای ایران با همراهی یوآن رایدینگر بازیگر و کارگردان کانادایی و ماری بویسار بازیگر فرانسوی، به عنوان هیات داوران بخش بین‌الملل دهمین جشنواره بین المللی فیلم «ویژنی کورته» ایتالیا معرفی شدند.

امسال به مناسبت صدوبیستمین زادروز ویتوریو دسیکا، این دوره جشنواره «ویژنی کورته» با تمرکز بر مرور آثار این کارگردان سرشناس و استاد سینمای نئورئالیستی ایتالیا برگزار می‌شود. همچنین مرور سینمای ایران با شعار «سینما ما را روشن می‌کند» در کانون تمرکز این دوره جای دارد.

در این دوره ۱۰۶ فیلم کوتاه از ۳۷ کشور جهان و ۵ قاره در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی به نمایش درمی‌آید. این بخش‌ها شامل بخش‌های رقابتی فیلم داستانی ایتالیایی، بین‌المللی، انیمیشن، مستند و کودکان است. دو بخش غیررقابتی شامل بخش فیلم‌های کوتاه ابتکاری و خاص و بخش ویژه یک کشور است. این بخش ویژه یک کشور امسال به ایران اختصاص یافته است.

مدیر هنری جشنواره با تاکید بر روز تولد ویتوریو دسیکا آن را روزی مهم برای ایتالیا خواند و گفت به همین دلیل دهمین دوره این جشنواره به این چهره تقدیم می‌شود و کتابی نیز در این باره در جشنواره رونمایی می‌شود.

این جشنواره همچنین به سینمای ژانر و موضوع‌هایی چون کمدی، و مسایل جاری مانند حقوق بشر، هویت جنسی، حقوق کودکان، روابط خانوادگی و جنگ توجه دارد.

مانند سال پیش که جشنواره به دلیل شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، امسال نیز همه فیلم‌ها در وبسایت جشنواره (www.visionicorte.online ) در دسترس خواهند بود.

جشنواره ویژنی کورته از ۱۸ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۷ شهریور تا ۳ مهر ۱۴۰۰) در منطقه گائتا ایتالیا و به صورت حضوری برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار