رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

کمپانی «LevelK» حق پخش بین‌المللی فیلم «زالاوا» ساخته ارسلان امیری را در اختیار گرفت. به نقل از اسکرین، ارسلان امیری که پیش از این نویسندگی فیلم‌نامه‌های «تی‌تی» و «ناهید» را بر عهده داشت، در اولین تجربه کارگردانی خود فیلم «زالاوا» را ساخته است که در بخش هفته منتقدین ونیز و بخش «جنون نیمه شب» جشنواره […]

کمپانی «LevelK» حق پخش بین‌المللی فیلم «زالاوا» ساخته ارسلان امیری را در اختیار گرفت.

به نقل از اسکرین، ارسلان امیری که پیش از این نویسندگی فیلم‌نامه‌های «تی‌تی» و «ناهید» را بر عهده داشت، در اولین تجربه کارگردانی خود فیلم «زالاوا» را ساخته است که در بخش هفته منتقدین ونیز و بخش «جنون نیمه شب» جشنواره فیلم تورنتو حاضر است.

کمپانی دانمارکی «LevelK» اعلام کرد که حق پخش بین‌المللی «زالاوا» را در اختیار گرفته است و این فیلم را در کشورهای مختلف اکران خواهد کرد.

«زالاوا» به تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری و سمیرا برادری و نویسندگی ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام است که در آن نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین‌العابدین از بازیگران اصلی هستند.

ارسلان امیری درباره این فیلم می‌گوید: «به عنوان یک بچه کوچک، وجود این موجود نامرئی غیر طبیعی ساخته‌شده از آتش را که پدربزرگم به من گفته بود زیر سوال می‌بردم اما شهامت آن را نداشتم که در مورد آن صحبت کنم. سرانجام خودم را مجبور کردم که باور کنم، زیرا نمی‌خواستم نصفه‌شب توسط جن‌ها مجازات شوم. من از این داستان‌ها و ترس‌هایم فاصله گرفتم. سال‌ها بعد در جستجوی داستانی منحصر به فرد برای اولین فیلم بلندم بودم که پدرم داستانی را درباره یکی از اجدادم تعریف کرد که با بستن سنجاق به لباس جن، او را به بردگی گرفت! این یک رئالیسم جادویی محض بود و شگفت‌آور این که پدرم آن را باور کرد. در آن لحظه فهمیدم که داستان فیلمم را پیدا کردم.»

این فیلم در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در ۱۰ رشته نامزد کسب جایزه بود که در نهایت جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد (پوریا رحیمی سام)، بهترین فیلمنامه (ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام)، بهترین فیلم‌برداری (محمود رسولی) و بهترین کارگردانی اول را به خود اختصاص داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار