رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مدیر دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: جمع‌آوری مستنداتی همچون پوسترهای ادوار مختلف جشنواره که می‌تواند به تنهایی خاطرات خوبی برای کودکانی که در آن سال‌ها مخاطب‌مان بودند را یادآوری کند ما را برای جمع آوری آرشیوی از پوستر ادوار مختلف جشنواره و برگزاری «موزه و مرکز اسناد جشنواره […]

مدیر دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: جمع‌آوری مستنداتی همچون پوسترهای ادوار مختلف جشنواره که می‌تواند به تنهایی خاطرات خوبی برای کودکانی که در آن سال‌ها مخاطب‌مان بودند را یادآوری کند ما را برای جمع آوری آرشیوی از پوستر ادوار مختلف جشنواره و برگزاری «موزه و مرکز اسناد جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان» مصمم کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مهدی سجادزاده، مدیر دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در خصوص نمایشگاه پوسترهای ادوار مختلف جشنواره و نحوه جمع‌آوری این آرشیو اظهار کرد: تصمیم برای برگزاری این نمایشگاه از مهرماه سال ۱۳۹۸ گرفته شد که برای نخستین بار ایمان حجتی به عنوان مدیراجرایی جشنواره از طرح «موزه و مرکز اسناد جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان » نام برد.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق نامه‌نگاری‌هایی با ارگان‌هایی مانند بنیاد فارابی، آموزش و پرورش، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و … که می‌دانستیم شاید از جشنواره کودک مستنداتی داشته باشند، انجام شد اما متاسفانه در اسفند ۹۸ با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم و راه‌اندازی این موزه به تعویق افتاد.

سجادزاده تصریح کرد: این وقفه تا شهریور ماه سال ۹۹ ادامه داشت تا نخستین فراخوان ارسال عکس را اعلام کنیم. در پی این فراخوان تعداد قابل توجهی عکس برای ما ارسال شد. برخی از آثار که حتی از سال ۶۹ بود را در همان ابتدا دریافت و در آرشیو جشنواره نگهداری کردیم.

وی افزود: گام بعدی، جمع‌آوری مستنداتی همچون پوسترهای جشنواره بود که می‌تواند به تنهایی خاطرات خوبی برای کودکانی که در آن سال‌ها مخاطبمان بودند را یادآوری کند. در همین راستا تصمیم گرفتیم که به عنوان تنها جشنواره داخل ایران، نمایشگاهی از پوسترهای ادوار گذشته برگزار کنیم.

مدیر دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در ادامه اظهار کرد: در برخی از جشنواره‌های خارجی که ساختمان و مکان برگزاری آن ثابت است، چنین اقدامی با نام “راهرو افتخارات” انجام می‌دهند. تصمیم داریم با پایان نمایشگاه، پوسترهای ادوار مختلف جشنواره را نگهداری و به موزه اسناد جشنواره منتقل کنیم تا به صورت ثابت نصب شوند.

وی با بیان اینکه برای جانمایی و موقعیت جغرافیایی موزه بررسی‌های زیادی انجام شده است، گفت: برای این کار باید مکانی را انتخاب می‌کردیم که پیوستی با جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان داشته باشد و در نهایت تصمیم گرفتیم که بهترین محل برای این کار دفتر جشنواره است که پس از پروژه کف‌سازی روبروی هتل عباسی، به محیطی آرام و تبدیل به پاتوقی فرهنگی شده است.

سجادزاده در خصوص برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان نیز عنوان کرد: جشنواره امسال به احتمال زیاد همانند سال گذشته به صورت ترکیبی از آنلاین و فیزیکی برگزار خواهد شد که البته امیدواریم بخش حضوری آن بیشتر باشد اما طبیعتا بخشی از آن به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مدیر دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اضافه کرد: برای اکران‌ها باید دید می‌توان اکران عمومی را به صورت جدی داشت یا نه. اگر اکران به صورت عمومی باشد، تعداد سینما‌های بیشتری را می‌توان درگیر کرد اما اگر شرایط به دلیل کرونا به طوری باشد که نتوان اکران عمومی زیادی داشته باشیم، طبیعتا تمرکزمان بر روی فضای مجازی خواهد بود.

وی به کسب رضایت از صاحبان آثار برای اکران عمومی هم اشاره کرد و گفت: اکران آنلاین نیز بستگی به صدور مجوز از سوی صاحبان آثار دارد چراکه برخی از آ‍ن‌ها به دلیل امنیت اثر هنری خود و اکران در جشنواره‌های دیگر اجازه پخش آنلاین را نمی‌دهند.

سجادزاده ادامه داد: در دو سال اخیر تمام تلاش خود را کردیم تا دفتر جشنواره تعطیل نشود و به عناوین مختلف برنامه‌هایی را اجرا کردیم. برنامه‌هایی همچون مرور سینما کودک که برای نخستین بار در کشور، آثار قدیمی و فاخر کودکان به همت بنیاد سینمای فارابی بازسازی، مرمت و به اکران در آمد.

مدیر دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان تصریح کرد: اولین جشنواره پس از شیوع ویروس کرونا که به صورت آنلاین در خاورمیانه برگزار شد، سی و سومین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان بود که یکی از بهترین اتفاقات آن، خرید تبلت برای دانش‌ آموزان نیازمند و اعزام کاروان شادی به شهر سیل‌زده «بن» بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار