رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
شجری‌کهن در برنامه «سریالیست»:

ساخت سریال‌ باید الگوی دراماتیک هدفمند داشته باشد

شاهین شجری‌کهن در برنامه «سریالیست» قسمت دوم از مجموعه «دودکش» را نقد و بررسی کرد. شاهین شجری‌کهن، کارشناس و منتقد در برنامه «سریالیست» در نقد و بررسی سریال «دودکش۲» گفت: فصل اول سریال «دودکش» با ایده‌های طنزش و فضای گرمی که از یک خانواده شلوغ و پرماجرا طراحی کرده بود موفق شد مخاطبش را پیدا […]

شاهین شجری‌کهن در برنامه «سریالیست» قسمت دوم از مجموعه «دودکش» را نقد و بررسی کرد.

شاهین شجری‌کهن، کارشناس و منتقد در برنامه «سریالیست» در نقد و بررسی سریال «دودکش۲» گفت: فصل اول سریال «دودکش» با ایده‌های طنزش و فضای گرمی که از یک خانواده شلوغ و پرماجرا طراحی کرده بود موفق شد مخاطبش را پیدا کند و جزء سریال‌های طنز پربیننده این سال‌ها بود و یک نوع «مجموعه فیلم» (فرنچایز) را توانست طراحی کند. اما در ادامه هیچ وقت دنباله‌سازی و آن ایده‌ای که برای «اسپین آف» های بعدی وجود داشت به موفقیت دودکش یک و به اصطلاح سریال اورجینال نرسید.

او افزود: شاید یک دلیل عمده‌اش این باشد که ایده اولیه و محیط خانوادگی که در سریال اول تصویر شده بود در دنباله‌ها و به خصوص در «دودکش۲» گسترش پیدا نمی‌کند.

این منتقد تاکید کرد: دنباله سریال به نوعی واقعا تکرار آن آدم‌ها، آن موقعیت‌ها و آن مشکلات، کشمکش‌ها و مناسبت‌های درونی است. اینجا قالب‌ها تخطی ناپذیر هستند. شخصیت بهروز یا نقشی که خانم عابدی بازی می‌کنند به نوعی مادر کلیشه‌ای است که همیشه نگران خانواده است. در نتیجه بار اصلی سریال روی دوش شخصیت‌های اصلی یعنی بهنام تشکر و هومن برق‌نورد می‌افتد.

شجری‌کهن تصریح کرد: دو بازیگر اصلی هم چیز زیادی برای ارائه ندارند. چون نمی‌توانند در این قالب بسته معجزه کنند. با وجود اینکه بازیگران کار هرکدام قبلا توانایی‌هایشان را ثابت کرده‌اند و مهارت‌هایی در کار طنز دارند که مخاطب دوست دارد و قطعا کاربلد هستند، اینجا هم تلاش شده است برایشان خرده قصه و موقعیت ساخته شود و شخصیت جدید اضافه شود. به همین دلیل محصول سرگرم کننده است برای کسانی که از این خانواده و دردسرهایش در «دودکش» خاطره خوبی دارند.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم این مجموعه فیلم‌ها را ادامه دهیم، دنبال کنیم و ادامه‌ای برای سریال بسازیم اول از همه باید الگوی دراماتیک هدفمند داشته باشم. قصه‌ای که سمت و سوی مشخصی دارد و به یک نقطه هدف دقیق می‌رود. در دل این مسیر دراماتیک، شوخی‌ها و موقعیت‌های فرعی، بازیگرهای مکمل را می‌شود اضافه کرد و یک مجموعه قابل قبول داشت.

«سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۳:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار