رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

فیلم سینمایی «کشتن خواجه» به کارگردانی عبد آبست و تهیه‌کنندگی شهرزاد سیفی به عنوان تنها فیلم ایرانی در بخش مسابقه اصلی بیست و پنجمین دوره فستیوال «شب های سیاه تالین» حضور دارد. این فستیوال از ۲۱ آبان تا ۷ آذر در شهر تالین کشور استونی برگزار می‌شود. شب‌های سیاه تالین در رده جشنواره‌های کلاس الف دنیا […]

فیلم سینمایی «کشتن خواجه» به کارگردانی عبد آبست و تهیه‌کنندگی شهرزاد سیفی به عنوان تنها فیلم ایرانی در بخش مسابقه اصلی بیست و پنجمین دوره فستیوال «شب های سیاه تالین» حضور دارد. این فستیوال از ۲۱ آبان تا ۷ آذر در شهر تالین کشور استونی برگزار می‌شود.

شب‌های سیاه تالین در رده جشنواره‌های کلاس الف دنیا قرار دارد و یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های سینمایی دنیا است.

در دوره‌های گذشته این جشنواره پائولو سورنتینو برای فیلم زیبایی بزرگ، استیو مک‌کوئین برای فیلم گرسنگی و سرگئی لوزنیتسا برای فیلم شادی من موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از این جشنواره شده‌اند.

کشتن خواجه دومین فیلم آبست بعد از «تمارض» است که پاییز ۹۸ مقابل دوربین رفت. فیلمبرداری این فیلم توسط حمید خضوعی‌ابیانه در  بیش از ۵۰ لوکشین در تهران پس از ۹۰ جلسه به پایان رسید.

در نهایت این اثر، اواخر بهار ۱۴۰۰ بعد از حدود یک سال و نیم پست پروداکشن آماده نمایش شد. هایده صفی‌یاری تدوین «کشتن خواجه» و کریستف رضاعی ساخت موسیقی آن را برعهده داشت. داستان این فیلم درباره قاتل زنجیره‌ای است که مقتولان را توسط مقتولان به قتل می‌رساند.

آبست مانند اولین فیلم خود از بازیگران تئاتر و چهره‌های جدید استفاده کرده؛ ابراهیم عزیزی،  وحید راد، میثاق زارع، ایمان بسیم، سارا محمدی، مه ‌سیما کباری بازیگران این فیلم هستند.

کشتن خواجه محصول شرکت «هیچ فیلم» است و پخش و فروش بین‌المللی آن را محمد اطبایی در کمپانی «مستقل‌های ایرانی» برعهده دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار