رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

«گهواره سکوت» به نویسندگی و کارگردانی «مصطفی مهربان» به سیزدهمین جشنواره بین المللی بین دانشگاهی «داکا» راه پیدا کرد. فیلم کوتاه گهواره سکوت پیش از این سه جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن را از دومین دوره جشنواره بین‌المللی  Itaúna برزیل از آن خود کرده بود و حالا در […]

«گهواره سکوت» به نویسندگی و کارگردانی «مصطفی مهربان» به سیزدهمین جشنواره بین المللی بین دانشگاهی «داکا» راه پیدا کرد.

فیلم کوتاه گهواره سکوت پیش از این سه جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن را از دومین دوره جشنواره بین‌المللی  Itaúna برزیل از آن خود کرده بود و حالا در ادامه موفقیت‌های بین‌المللی خود، در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه بین دانشگاهی داکا به رقابت می‌پردازد.

انجمن فیلم دانشگاه داکا (DUFS) با همکاری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه بین دانشگاهی را که به IIUSFF نیز معروف است ، با شعار «دوربینت را بردار ، رویای خود را قاب کن» آثار فیلمسازان جوان را به نمایش و رقابت می‌گذارد.

آثار مورد رقابت این جشنواره امسال به طور مجازی به نمایش در می‌آیند و اختتامیه و مراسم اهدای جوایز آن در تاریخ ۳۰ سپتامبر(۸ مهر) در بنگلادش برگزار می‌شود.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه بین دانشگاهی (IIUSFF) از سال ۲۰۰۷ با هدف ایجاد بستری برای فیلمسازان جوان و با استعداد دانش آموز در بنگلادش و خارج از کشور آغاز به کار کرد تا استعدادهای فیلمسازان بنگلادشی و بین المللی را به نمایش بگذارد. این جشنواره در طول این سال‌ها، موفق شده است اعتباری برای خود ایجاد کند و به عنوان یک بستر بین فرهنگی برای به تصویر کشیدن سبک ها و ابعاد مختلف فیلمسازان جوان دانشگاهی در سراسر جهان عمل کند.

در داستان گهواره سکوت که نماینده ایران در این جشنواره است، آمده: «رسول باید گهواره‌ای را به همسر دوست شهیدش برساند. با بازگشت موقت رسول از جنگ و جنوب به شمال ایران، لعیا قصد دارد این بار با او به جنگ برود. گهواره بهانه‌ای می‌شود تا رسول از خواسته همسرش، لعیا سر باز بزند.»

آناهیتا خسروی، رویا رادنیا، حدیقه سمیع‌پور، کاظم نظری و مریم داداشی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار