رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

یازده فیلم کوتاه از ایران در سیزدهمین جشنواره بین المللی، بین دانشگاهی «داکا» رقابت می‌کنند. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های کوتاه «گهواره سکوت» به‌نویسندگی و کارگردانی مصطفی مهربان، «پنجره‌های تاریک» ساخته امیر فلاح، «دیوار مهربانی» اثر حمیدرضا هیداجی، «Scar» به‌کارگردانی کاوه فروهش، «Identibye» اثر سجاد شاه‌حاتمی، «Method» ساخته […]

یازده فیلم کوتاه از ایران در سیزدهمین جشنواره بین المللی، بین دانشگاهی «داکا» رقابت می‌کنند.

به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های کوتاه «گهواره سکوت» به‌نویسندگی و کارگردانی مصطفی مهربان، «پنجره‌های تاریک» ساخته امیر فلاح، «دیوار مهربانی» اثر حمیدرضا هیداجی، «Scar» به‌کارگردانی کاوه فروهش، «Identibye» اثر سجاد شاه‌حاتمی، «Method» ساخته یاسین فقیری، «Climax» اثرمشترک رضا سربخش و علی جمالی‌مطلق، «جای خالی» به‌کارگردانی امیر صدقی، «فصل سرد» اثر شاهین کریمی، «انگشت» ساخته وحید علیمردانی و «مردی که یادش رفت نفس بکشد» اثر سامان حسین‌پور به سیزدهمین جشنواره بین المللی، بین دانشگاهی «داکا» (۱۳th International Inter-University Short Film Festival)  راه یافتند.

انجمن فیلم دانشگاه داکا (DUFS) با همکاری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه بین دانشگاهی را که به IIUSFF نیز معروف است ، با شعار «دوربینت را بردار، رویای خود را قاب کن» آثار فیلم‌سازان جوان را به نمایش و رقابت می‌گذارد.

این جشنواره از سال ۲۰۰۷ با هدف ایجاد بستری برای فیلم‌سازان جوان و بااستعداد دانش‌آموز در بنگلادش و خارج از کشور آغاز به کار کرد تا استعدادهای فیلم‌سازان بنگلادشی و بین‌المللی را به نمایش بگذارد. این جشنواره در طول این سال‌ها، موفق شده است اعتباری برای خود ایجاد کند و به عنوان یک بستر بین فرهنگی برای به تصویر کشیدن سبک ها و ابعاد مختلف فیلم‌سازان جوان دانشگاهی در سراسر جهان عمل کند.

آثار مورد رقابت سیزدهمین جشنواره فیلم دانشجویی داکا، امسال به طور مجازی به نمایش در می‌آیند و اختتامیه و مراسم اهدای جوایز آن در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) در بنگلادش برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار