رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند «ملامحمد» روایتی از زندگی ساده یک زوج سالمند روستایی است که از اهالی روستا مشکل‌گشایی می‌کنند. حسین روئین‌تن کارگردان مستند «ملامحمد» که در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد درباره سوژه این مستند گفت: مستند «ملامحمد» روایتی از زندگی ساده یک زوج سالمند روستایی است که در یکی روستاهای حاشیه استان خراسان […]

مستند «ملامحمد» روایتی از زندگی ساده یک زوج سالمند روستایی است که از اهالی روستا مشکل‌گشایی می‌کنند.

حسین روئین‌تن کارگردان مستند «ملامحمد» که در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد درباره سوژه این مستند گفت: مستند «ملامحمد» روایتی از زندگی ساده یک زوج سالمند روستایی است که در یکی روستاهای حاشیه استان خراسان جنوبی زندگی می‌کنند. ویژگی منحصر به فرد این زوج و به ویژه «ملا محمد»، مشکل‌گشایی آنان از اهالی روستا است و برای هر کدام از روستاییان که گرهی به وجود بیاید، آن مشکل به دست ملامحمد حل می‌شود. در این فیلم مستند «ملامحمد» و فعالیت‌های او در روستا را به تصویر کشیده‌ایم.

وی ادامه داد: این سوژه برای اولین بار توسط یکی از دوستان و به عنوان ریش سفید و فرد معتمد روستا به من معرفی شد؛ نزدیک به یکی دو ماه در روستا و محل زندگی او رفت و آمد داشتم تا ببینم آیا این سوژه جذابیتی دارد یا خیر؟ بعد از این تحقیقات متوجه شدم که این سوژه قابلیت‌های خوبی برای تبدیل شدن به یک فیلم را دارد و تولیدش را آغاز کردیم.

کارگردان مستند «ملا محمد» درباره شخصیت اصلی این فیلم گفت: ملامحمد ۹۰ ساله است اما با این حال فعالیت‌های بسیار زیادی را انجام می‌دهد. او علاوه بر اینکه روحانی است، مهارت بسیار زیادی در معماری دارد و از این راه کسب درآمد می‌کند. علاوه بر این، ویژگی مهم شخصیتی او اعتمادی است که اهالی روستا به او دارند. بنده معتقدم تفاوت بسیار زیادی بین فردی است که تلاش می‌کند تا اعتماد بقیه را به خود جلب کند با فردی که بقیه به او اعتماد دارند.

وی درباره روند تولید این فیلم گفت: نزدیک به ۴۰ روز درگیر تولید بودیم و در ۳ مرحله تصویربرداری داشتیم.

عوامل تولید این فیلم مستند ۳۶ دقیقه‌ای عبارتند از: کارگردان و تدوین: حسین روئین‌تن، تصویربردار: هادی ثابت شوکت آباد، صدابردار: مجتبی والی‌نژاد، دستیار کارگردان: الهام شاه‌وردی، دستیاران تولید: محمدرضا صادقی و ابوالفضل خلیلی و دستیار صدا و تصویر: حسام روئین‌تن.

مستند «ملامحمد» امشب ۱۷ مهر ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۲۴ و فردا ساعت ۹ صبح است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار