رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

سری جدید مجموعه مستند «سرای کهن» با موضوع حفاظت و مرمت مهمترین آثار تاریخی کشور در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفت و یکشنبه‌ها ساعت ۱۹ پخش می‌شود. مجموعه مستند «سرای کهن» به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن رمضان‌زاده در شبکه مستند تولید شده و در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به حفاظت و مرمت مهمترین آثار تاریخی کشور می‌پردازد. […]

سری جدید مجموعه مستند «سرای کهن» با موضوع حفاظت و مرمت مهمترین آثار تاریخی کشور در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفت و یکشنبه‌ها ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

مجموعه مستند «سرای کهن» به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن رمضان‌زاده در شبکه مستند تولید شده و در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به حفاظت و مرمت مهمترین آثار تاریخی کشور می‌پردازد.

رمضان‌زاده درباره این مجموعه مستند گفت: این مجموعه مستند مهمترین آثار تاریخی را که حفاظت و مرمت شده و یا در حال مرمت هستند را بررسی کرده و انواع شیوه‌های حفظ و مرمت را به تصویر می‌کشد.

وی افزود: از آنجا که انتخاب روش‌های حفاظت و مرمت متناسب با جنس اشیای تاریخی و نحوه ساخت آن‌ها است بنابراین شیوه های حفاظت و مرمت این آثار نیز بسیار متنوع است و این مهم با توجه به فراوانی آثار و اشیای تاریخی دارای اهمیتی ویژه است. همچنین در این مجموعه در راستای به تصویر کشیدن مرمت اشیا، به تاریخ آن و واکاوی مضامین نهفته در آن نیز به اختصار پرداخته می شود.

رمضان زاده در پایان عنوان کرد: این مجموعه در ۱۰ قسمت به حفاظت و مرمت آثار و اشیای چوبی، فرش و دستبافته ها، اشیای سنگی، کتب و اسناد کاغذی، تزئینات وابسته به معماری، مومیایی‌ها و چرم، اشیا سفالی و شیشه‌ای، تابلوها و نقاشی ها و حفاظت و مرمت آثار و اشیای فلزی پرداخته است.

«سرای کهن» با مشارکت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شبکه مستند تولید شده است و از دیگر عوامل آن می‌توان به پژوهش و تدوین: محسن رمضان‌زاده، تصویربردار: رضا مهرزاد، مدیر تولید: مهدی رمضان زاده، صدابردار: جواد توکلی‌نیا و صداگذار: گیسو آزادروش اشاره کرد.

این مجموعه یکشنبه‌ها ساعت ۱۹ پخش می شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۲:۳۰ خواهد بود.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار