به نقل از روابط‌عمومی شبکه مستند، محمدحسن یادگاری در این باره گفت: ماجرای صنعت سرگرمی برای من مسئله مهمی است که به‌صورت تخصصی به آن می‌پردازم و حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد و سیاست را شامل می‌شود. مجموعه مستند «در سرزمین سرگرمی» هم در همین راستا ساخته شده و در هر قسمت به موضوع خاصی در حوزه سرگرمی می‌پردازیم.

وی افزود: این مجموعه مستند در ۱۳ قسمت به حوزه‌های مهم صنعت سرگرمی مانند فوتبال، ابرقهرمانان، کتاب‌های کمیک، شخصیت‌های کارتونی، بازی‌های کامپیوتری، فیلم‌های ترسناک، سلبریتی‌ها، بازنمایی زنان در سینما و جشنواره‌های مختلف سینمایی پرداخته است.

یادگاری افزود: پیش‌تر دو مستند «باشگاه شهرت» و «ابر قهرمانان و فراتر از آن» را با موضوعات سرگرمی محوری ساختم. این موضوعات هم برای مخاطب جذاب است، هم آرشیو خوبی داریم و می‌تواند ابعاد فکری نهفته‌ای را که در این آثار حوزه سرگرمی وجود دارد نمایان کند.

وی تاکید کرد: همیشه بخش مهمی از مخاطبان هدفم را نوجوانان در نظر می‌گیرم و این موضوعات برای نوجوانان از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است.

این تهیه‌کننده و کارگردان درباره تحقیق و پژوهش این مجموعه مستند نیز گفت: تحقیق و پژوهش این مجموعه در مدت زمانی نزدیک به ۶ ماه توسط گروه مطالعاتی رسانه و ارتباطات دانشگاه تهران انجام شد و دوستان ما خانم مریم مؤمن‌زاده و آقایان سیدمهدی حسینی، محمدرضا چاووشی، مهدی کاشفی‌فرد، آرین طاهری، سبحان افشار و داوود طالقانی زحمت این بخش را بر عهده داشتند.

محمدحسن یادگاری، دکترای علوم ارتباطات اجتماعی تهیه و کارگردانی این مجموعه مستند را بر عهده داشته و از دیگر عوامل آن می‌توان به تدوین: علیرضا آقایی، امیررضا حسینی و مهدی مسعودیان، راوی: حمید محمدی، گرافیک و جلوه‌های بصری: استارتاپ رسانه‌ای دیدار نو اشاره کرد.

پخش «در سرزمین سرگرمی» از امشب ۱۹ مهرماه در شبکه مستند سیما در شبکه مستند آغاز می‌شود، این مجموعه دوشنبه‌ها ساعت ۲۲ پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۵ خواهد بود.

منبع: سوره سینما