رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

«قدمگاه»  فیلم سینمایی این هفته شبکه آی فیلم شد. به نقل از روابط عمومی این شبکه، «قدمگاه» که تولید سال ۱۳۸۲ به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور است، پنجشنبه ۲۲ مهر روی آنتن آی فیلم خواهد رفت. عسگرپور که پیش از این فیلم، چند اثر تلویزیونی و یک اثر سینمایی دفاع مقدس را در کارنامه خود داشته است، داستان این فیلم را در کاشان ـ به […]

«قدمگاه»  فیلم سینمایی این هفته شبکه آی فیلم شد.

به نقل از روابط عمومی این شبکه، «قدمگاه» که تولید سال ۱۳۸۲ به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور است، پنجشنبه ۲۲ مهر روی آنتن آی فیلم خواهد رفت.

عسگرپور که پیش از این فیلم، چند اثر تلویزیونی و یک اثر سینمایی دفاع مقدس را در کارنامه خود داشته است، داستان این فیلم را در کاشان ـ به عنوان نمادی از یک شهر سنتی ایرانی ـ  روایت می کند.

محور قصه به زندگی و سرنوشت پسری جوان می پردازد که یتیم و بی کس است و از کودکی به نوبت در خانه اهالی محل زندگی کرده و بزرگ شده. حالا پسر در عین بی کسی و نداشتن پدر و مادر و فامیل، به نوعی انگار همه اهالی محل را پدر و مادر خود و همه خانه ها را خانه خود می داند.

او پسری ساده و پاک دل است که سال ها پیش نذر کرده ده سال پیاپی، شب و روزِ نیمه شعبان در امامزاده ای خارج از شهر به سر برد و معتکف باشد.

امسال نیز دهمین و آخرین سال ادای نذر اوست اما در میان حیرت اهالی، پیش از شب نیمه شعبان به شهر باز می گردد و مدعی می شود که آقا را در بیداری مشاهده کرده که به او فرمان داده به شهر بازگردد و عیدی خود را از آقا در شهر بگیرد!…

به نحوی مرموز و مبهم، اهالی از این بازگشت و این مکاشفه خوشحال نیستند و هر یک نارضایتی خود را به گونه ای ابراز می کنند اما… .

در «قدمگاه» که محمدرضا تخت کشیان تهیه کرده و فیلمنامه اش به قلم محمد رضایی راد نگاشته شده است، بابک حمیدیان نقش جوان یتیم را بازی می کند و علاوه بر او رضا کیانیان، فرامرز صدیقی، محمدرضا داوودنژاد،  علی اوسیوند، نگار جواهریان، آفرین عبیسی و زهره حمیدی نیز نقش آفرینی کرده اند.

فیلم سینمایی «قدمگاه» شامگاه پنج شنبه، ساعت ۲۲ پخش خواهد شد و در ساعت های ۶ و ۱۴ جمعه نیز بازپخش می شود.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار