رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

نشست اعضای ستاد دبیرخانه نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» شهرستان‌های استان تهران برگزار و اعلام شد این رویداد به صورت فصل فرهنگی و از هفته وحدت تا نیمه دوم آذر برگزار می‌شود. نشست اعضای ستاد دبیرخانه نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری ایثار شهرستان‌های استان تهران صبح سه شنبه ۲۰ مهر با حضور […]

نشست اعضای ستاد دبیرخانه نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» شهرستان‌های استان تهران برگزار و اعلام شد این رویداد به صورت فصل فرهنگی و از هفته وحدت تا نیمه دوم آذر برگزار می‌شود.

نشست اعضای ستاد دبیرخانه نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری ایثار شهرستان‌های استان تهران صبح سه شنبه ۲۰ مهر با حضور عبدالله مرتضوی دبیر جشنواره و مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، شاهین عسگریان قائم مقام دبیر و معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، حمید ساروخانی عضو شورای سیاستگذاری و رئیس اداره هنرهای تجسمی و ادبی بنیاد شهید، محمد لارتی عضو شورای سیاستگذاری و رئیس اداره امور نمایشی و آوایی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرتضی اسدی مرام دبیر هنری جشنواره، طاهره تبیریی دبیر اجرایی و رئیس اداره هنری اسناد و انتشارات اداره کل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران، مینا بهرامی تبار مسئول دبیرخانه، سعیده نجاتی و سکینه کاظمی کارشناسان اداره هنری و فریدون گنجی مدیر کمیته مالی جشنواره و رییس امور مالی و ذی حسابی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست و پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، شاهین عسگریان قائم مقام دبیر جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» بخشی از وصیت نامه شهید مسعود غلامی را قرائت کرد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از روند فعالیت دبیرخانه جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» شهرستان‌های استان تهران از زمان شکل‌گیری تا کنون طبق پیش بینی‌هایی که داشتیم پیش رفته و حرکت مناسبی داشته است. با در نظر گرفتن شرایط کرونا و گستردگی شهرستان‌های استان تهران، حضور هنرمندان و تعداد آثار ارائه شده تا کنون قابل توجه بوده است.

عسگریان افزود: در حال برنامه‌ریزی برای بحث داوری‌ها، زمان اجراها و برگزاری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره هستیم. همچنین بررسی ظرفیت‌های هر کدام از شهرهای استان تهران برای میزبانی از بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی و هنری را در دست انجام داریم.

قائم مقام دبیر نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «ایثار» شهرستان‌های استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: طبق تصمیم‌گیری اعضای ستاد برگزاری این رویداد، «جشنواره» به «فصل فرهنگی» ارتقا پیدا کرده و قرار است در بازه زمانی بیشتر و در شهرهای بیشتری برگزار شود. ۱۳ تا ۱۹ آذر بخش پایانی جشنواره. ۴ شهر به عنوان شهر اصلی که تجمیع و ۴ شهر نیز اضافه شود تا از ظرفیت‌های آن‌ها نیز استفاده شود.

وی توضیح داد: قرار است برنامه‌ها و اجراهای فصل فرهنگی «ایثار» شهرستان‌های استان تهران از هفته وحدت با برگزاری بخش سرود آغاز شود و سپس در مناسبت‌های مختلف هم بخش‌های دیگر این رویداد برگزار می‌شوند و در نهایت بخش پایانی از ۱۳ تا ۱۹ آذر برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست مرتضی اسدی مرام دبیر هنری فصل فرهنگی «ایثار» یادآور شد: پیش از برنامه‌ریزی ما بر برگزاری یک برنامه تجمیعی و در فضایی محدود در قالب یک جشنواره بود ولی تصمیم بر این شد تا این رویداد در قالب یک فصل فرهنگی در زمان و فضایی گسترده‌تر برگزار شود و رویکردمان به جای رقابت بر اجرای آثار باشد. البته در بخش پایانی این رویداد که از ۱۳ تا ۱۹ آذر برگزار خواهد شد، بخش رقابت نیز مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فصل فرهنگی «ایثار» شهرستان‌های استان تهران با بخش سرود و همچنین برگزاری نمایشگاه عکس همزمان با هفته وحدت در ۹ شهرستان استان تهران آغاز می‌شود و سیر نمایشگاهی این رویداد در تمام شهرستان‌های استان تهران ادامه پیدا می‌کند. همچنین قرار است بخش «تئاتر سیار» نیز در این فصل فرهنگی در فضاهای باز شهرستان‌های مختلف اجرا شود تا مردم بیشتری از برنامه‌های این رویداد بهره مند شوند.

اسدی مرام با اشاره به استقبال قابل توجه هنرمندان از فصل فرهنگی «ایثار»، اظهار کرد: بر این اساس زمان فراخوان تا ۲۰ آبان تمدید می‌شود.

محمد لارتی عضو شورای سیاستگذاری فصل فرهنگی «ایثار» شهرستان‌های استان تهران نیز در بخش دیگری از این نشست درباره شکل‌گیری این رویداد یادآور شد: پیشنهاد فصل فرهنگی و هنری «ایثار» طی صحبت‌هایی که بین اعضای ستاد برگزاری جشنواره انجام شد و همچنین با توجه به نیاز و گستردگی استان تهران شکل گرفت تا طیف وسیعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و همچنین شهرستان‌های استان تهران را تحت پوشش قرار دهد.

سپس عبدالله مرتضوی دبیر جشنواره و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه با توجه به استقبال هنرمندان از جشنواره استانی «ایثار» فراخوان جشنواره تمدید شد، تأکید کرد: برای اینکه تمامی شهرستان‌های استان تهران درگیر جشنواره باشند، رویداد به صورت فصل فرهنگی برگزار می‌شود و از ظرفیت‌های شهرستان‌های استان استفاده می‌شود. امیدوارم این رویداد علاوه بر بحث کمیت، به لحاظ کیفیت هم قابل قبول باشد تا در آینده بتوان از ظرفیت کیفی آثار و پیام فصل فرهنگی «ایثار» در سطح کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های شهرستان‌های استان تهران شناسایی و بر اساس آن میزبانی بخش‌ها مشخص می‌شود ولی همه شهرستان‌ها تحت پوشش فصل فرهنگی «ایثار» قرار می‌گیرند.

مرتضوی درباره بحث استعدادیابی در فصل فرهنگی «ایثار» شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: بخشی از شرکت کنندگان در این رویداد از خانواده ایثارگران هستند و بخشی از خارج از این خانواده در فصل فرهنگی «ایثار» شرکت می‌کنند. هدف مان این است استعدادهایی که در این رویداد شناسایی می‌شوند با همکاری مرکز به سطح ملی معرفی شوند و برای آینده از ظرفیت شان استفاده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: بعد از پایان فصل فرهنگی «ایثار» نیز برنامه‌ریزی برای پرورش و حمایت از استعدادهای شناخته شده در این رویداد در دستور کار و برنامه‌ریزی های ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: ما آمادگی انجام امور و برنامه‌ریزی های سختی که سایر اداره کل‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام نمی‌دهند، داریم تا آنها را به عنوان نمونه‌ای موفق به انجام برسانیم.

حمید ساروخانی عضو شورای سیاستگذاری و رئیس اداره هنرهای تجسمی و ادبی بنیاد شهید نیز در ادامه تأکید کرد: استعدادها در فصل فرهنگی «ایثار» شناسایی و بانک اطلاعاتی شکل می‌گیرد و بعد از پایان این رویداد با آموزش این استعدادها فعالیت مستمر در خصوص پرورش و معرفی آنها به جامعه فرهنگی و هنری ادامه خواهد داشت.

اسدی مرام دبیر هنری این رویداد نیز افزود: با کانون‌های مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج هنرمندان گفتگوهایی را داشتیم و به ما قول همکاری داده‌اند تا روند حمایت از استعدادها و فعالان فصل فرهنگی «ایثار» قطع نشود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار