رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • پنجشنبه 22 مهر 1400 - 07:39
  • کد خبر : 79114
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اختتامیه نخستین جشنواره مونولوگ مهرواله برگزار شد

به گزارش سینماخانه، شامگاه سه شنبه بیستم مهرماه مراسم پایانی نخستین جشنواره مونولوگ مهرواله، در سالن یک خانه نمایش مهرگان باحضور هیات انتخاب، هیات داوران، شرکت کنندگان، هنرمندان و هنردوستان برگزار شد. در ابتدای این مراسم بیانه موسسه فرهنگی آموزشی واله قرائت شد؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: هنر معقوله‌ای است از جنس […]

به گزارش سینماخانه، شامگاه سه شنبه بیستم مهرماه مراسم پایانی نخستین جشنواره مونولوگ مهرواله، در سالن یک خانه نمایش مهرگان باحضور هیات انتخاب، هیات داوران، شرکت کنندگان، هنرمندان و هنردوستان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم بیانه موسسه فرهنگی آموزشی واله قرائت شد؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: هنر معقوله‌ای است از جنس خدا، هنر نور است، خورشید است و ایرانیان از گذشته این موهبت در خود پرورده اند و به سوی آن حرکت نموده اند. این موسسه با پیشینیه چندین ساله همواره در اعتلای فرهنگ و هنر پیشتاز بوده و گام‌های استواری برداشته است.
حامد رحیمی نصر، دبیر جشنواره نیز بیان کرد: خوشحالم که امروز در محضر شما هنرمندان بزرگوار هستم، این اتفاق بالاخره رخ داد و بدون شک اگر حمایت‌ها و تلاش‌های دوستان نبود، قطعا این مهم غیر ممکن بود.


سارا داروفروش، عضو هیات انتخاب آثار و مدیر خانه نمایش مهرگان نیز در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: خانه نمایش مهرگان هرساله و همزمان با جشن مهرگان جشنواره‌ای مرتبط با تئاتر برگزار خواهد کرد که با لطف خداوند تا به امروز سه جشنواره برگزار شده است که امیدواریم همچنان این مسیر ادامه پیدا کند.
مهدی علی نژاد نیز عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، بازگشت دوباره تماشاگران تئاتر به سالن‌های تئاتر بود، ما اینجاییم تا جان تازه‌ای به تئاتر ببخشیم و بگوییم که تئاتر همواره زنده است و نفس می‌کشد.
فرهاد آئیش، عضو هیات داوران این جشنواره نیز در ادامه مراسم به سخنرانی پرداخت و ابراز داشت: هربار که میخواهم داور بشوم از خداوند عذرخواهی می‌کنم، چراکه معتقدم هیچگاه انسان نمی‌تواند بگوید یک هنری از هنر دیگر بهتر است و این چیزی است که من عمیقا به آن باور دارم.
او ادامه داد: خوشبختانه تئاتر از چیزهایی است که نمیتوان پارتی بازی بسیاری کرد؛ اینکه پیروزی دیگران و شکست خودت را به گردن مافیا بندازی چیز اشتباهی است. اگر فرد توانایی بالایی داشته باشد بدون شک وارد مراحل بالاتر خواهد شد، فقط نباید عجله کرد و قدرت و انرژی لازم را از دست نداد.
این هنرمند خاطرنشان کرد: همه این جشنواره‌ها بهانه‌ای برای کار کردن است؛ امیدوارم هیچ یک از دوستانی که اینجا هستند از نگرفتن این جوایز دل سرد نشوند و همچنان تلاش و صبر کنند. بدون شک تمام کسانی که در هر رشته‌ای موفق هستند، خوش بین هستند؛ پس امیدوارم همه خوش بین باشند و به اتفاقات نگاه بهتری داشته باشند. این جوایز را جدی نگیرید و بیشتر از همه چیز به وجود و ایمان درونی تان که هنر است توجه کنید.


در ادامه این مراسم؛ از برگزیدگان اولین جشنواره مونولوگ مهرواله به ترتیب ذیل با اهدا لوح تقدیر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر شدند:
۱-بهترین موسیقی: آقای رسا رستم، آهنگساز نمایش فیلم سواری با مهندس
۲-بهترین طراحی لباس: سرکارخانم الهام قناعی طراح لباس نمایش مده‌آ
۳-بهترین طراحی صحنه: آقای هادی محرابی طراح صحنه پائین سمت چپ
۴-بهترین نمایشنامه: آقای هادی محرابی نویسنده پائین سمت چپ
۵-بهترین کارگردان (رتبه سوم): آقای محمدرضا زمانی کارگردان نمایش نیزار
۶-بهترین کارگردان (رتبه دوم): سرکارخانم فریا امامی کارگردان نمایش یت
۷-بهترین کارگردان: آقای هادی محرابی کارگردان نمایش پائین سمت چپ
۸-بهترین بازیگر (رتبه سوم): سرکار خانم سیما پورسید بازیگر نمایش فیل سواری با مهندس و سرکارخانم صدف خبری زاده بازیگر نمایش خانم ایکس
۹-بهترین بازیگر (رتبه دوم): آقای آروین شاه حسینی بازیگر نمایش یت
۱۰-بهترین بازیگر: سرکارخانم مرجان آقانوری بازیگر نمایش مده‌آ
۱۱-جایزه ویژه جشنواره: محمدهادی عطایی بازیگر و کارگردان نمایش فریاد خاموش
۱۲-جایزه ویژه خانه نمایش مهرگان: محمدرضا حیدری کارگردان نمایش خاورمیانه منم
لازم به ذکر است، بنابر اعلام خانه نمایش مهرگان نمایش‌های نیزار، فیل سواری با مهندس، میوه ممنوعه، پائین سمت چپ نیز از سوی این تماشاخانه اجرای عمومی دریافت نمودند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار