رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

رادیو صبا در برنامه «مثل ساعت» به بررسی چالش های صنعت نوغانداری با رویکرد پرداختن شعار سال می پردازد. به نقل از رادیو صبا، پرورش کرم ابریشم یا همان صنعت نوغانداری که نسبت به گذشته از رونق آن کاسته شده، یک اشتغال خانوادگی است که می‌توان در طول نزدیک به ۲ ماه از آن سود […]

رادیو صبا در برنامه «مثل ساعت» به بررسی چالش های صنعت نوغانداری با رویکرد پرداختن شعار سال می پردازد.

به نقل از رادیو صبا، پرورش کرم ابریشم یا همان صنعت نوغانداری که نسبت به گذشته از رونق آن کاسته شده، یک اشتغال خانوادگی است که می‌توان در طول نزدیک به ۲ ماه از آن سود بسیاری به دست آورد.

فعالیت نوغانداری پیشینه ۴۵۰۰ ساله در جهان دارد. ایران نیز از گذشته‌های دور از این صنعت، بهره جسته اما پرورش کرم ابریشم و پیله آن در کشور در طول تاریخ دچار فراز و نشیب‌هایی بود.

کرم ابریشم ازحشرات مفیدی است که با تولید نخ ابریشم جایگاه ویژه‌ای در صنایع قالی بافی، نساجی و پزشکی داشته و مشاغل جنبی زیادی را نیز به خود اختصاص داده است، به همین خاطر مورد توجه انسان قرار گرفته است.

ایران یکی از قدیمی‌ترین کشورهای پرورش دهنده کرم ابریشم بوده، به گونه‌ای که استان گیلان به عنوان قطب تولید، پرورش کرم ابریشم شناخته شده است. البته در چند دهه اخیر بسیاری از توتستان‌ها متروکه و کارخانه‌های پیله‌خشک‌کنی استان گیلان تعطیل شده‌اند و طبق اعلام شرکت پرورش کرم ابریشم حدود ۱۳ هزار خانوار از این بخش از تولید کنار رفته‌اند.

با این حال با وجود اینکه در چند استان کشور پرورش کرم ابریشم وجود دارد اما به این صنعت آنچنان بهایی داده نمی‌شود و متاسفانه این صنعت روبه فراموشی است. در حالی که در زمانی که کشور با کمبود ارز و معضل بیکاری مواجه است، با حمایت و رونق دوباره صنعت پرورش کرم ابریشم می‌توان زمینه ایجاد اشتغال را نیز فراهم کرد.

رادیو صبا در برنامه چالشی طنز «مثل ساعت» در هفته پش رو با نگاهی طنز به بررسی چالش این صنعت می پردازد.

برنامه طنز «مثل ساعت» که با محوریت «شعار سال» تهیه و پخش می شود، با نگاهی طنز حواشی و مشکلات پیش روی تولید در این حوزه را بیان می کنید. این برنامه با محتوای طنز در راستای شعار سال تولید می شود. نمایش های کوتاه طنز و گزارش های طنز از جمله بخش های این برنامه است.

در این برنامه ها به چالش های پیش روی صنعت نوغانداری با پنج محور مواد اولیه، تسهیلات و پشتیبانی، تجهیزات، فروش و صادرات، مقررات و مجوزها پرداخته می شود.

«مثل ساعت» هر روز از شنبه تا چهارشنبه با بازیگری اسیه گرجی، رضا شجاعی،آرمان غفاریان و تهیه کنندگی مینا مولایی ساعت ۱۴:۴۵ از رادیو صبا پخش می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار