رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

حدیث جان بزرگی طرح مستند سینمایی «واهگ» درباره زنی بلوچ که در روستایش به فعالیت‌های اجتماعی پرداخته به مرکز گسترش ارائه داده و امیدوار است امسال تولید این فیلم را آغاز کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، حدیث جان بزرگی درباره این پروژه […]

حدیث جان بزرگی طرح مستند سینمایی «واهگ» درباره زنی بلوچ که در روستایش به فعالیت‌های اجتماعی پرداخته به مرکز گسترش ارائه داده و امیدوار است امسال تولید این فیلم را آغاز کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، حدیث جان بزرگی درباره این پروژه گفت: زمانی که مرکز گسترش اعلام کرد پذیرای طرح های تازه است، طرح یک مستند بلند به نام «واهگ» را به مرکز ارائه دادم. واهگ در زبان بلوچی به معنای آرزوست. این فیلم درباره خانمی است که در روستایی در بلوچستان زندگی می کند و فعالیت های اجتماعی دارد.

این کارگردان ادامه داد: قصد دارم در این فیلم علاوه بر ثبت فعالیت‌های اجتماعی او، درباره زندگی شخصی و موقعیت فرهنگی و اجتماعی این شخصیت هم تصویری به مخاطب ارائه بدهم. امیدوارم شرایط ساخت این فیلم در مرکز گسترش فراهم شود.

جان بزرگی در بخش دیگری از این گفتگو درباره حضور فیلم «مغیسف» (نخل یوسف) در جشنواره فیلم کوتاه تهران توضیح داد: این فیلم، مستندی کوتاه درباره یک آقای فعال محیط زیست است که در روستاهای هرمزگان مشغول زندگی و کار است و داوطلبانه فعالیت‌های محیط زیستی انجام می‌دهد.

وی افزود: تصویربرداری این فیلم پارسال انجام شد و مراحل فنی را هم تابستان تمام کردم و این فیلم ۳۰ دقیقه‌ای امروز چهارشنبه و جمعه در پردیس مگامال، خانه جشنواره فیلم کوتاه نمایش داده می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار