الک بالدوین به علت عدم رعایت پروتکل ایمنی استفاده از اسلحه، در صحنه فیلم‌برداری فیلم «زنگار» (Rust) ، فیلم‌بردار را کشته و کارگردان را زخمی کرد.

این اتفاق در لوکیشن فیلم‌برداری، مزرعه‌ای در ایالت نیومکزیکو رخ داده و به پلیس آگاهی شهر سانتافه گزارش داده شد که فردی مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. بازپرس‌ها اشاره داشتند که اسلحه حین فیلم‌برداری توسط الک بالدوین شلیک شده و مدیر فیلم‌برداری «هالینا هاچینز» و کارگردان «جوئل سوزا» را مورد اصابت قرار داده است.

گفتنی است هالینا هاچینز در حین پرواز امدادی به اَلباکورکی فوت و جوئل سوزا در بیمارستان سانتافه در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.

در حال حاضر موضوع توسط کارآگاهان پلیس در حال بررسی است که چگونه از یک اسلحه خشاب – خالی شلیک صورت‌گرفته و منجر به فوت و جرح شده است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که چند ساعت قبل از شروع فیلم‌برداری، تعدادی از عوامل پشت‌صحنه شروع به اعتراض از شرایط کاری کرده و اعتصاب کرده‌اند. در این میان فیلم‌برداران و دستیارانشان از بودجه پایین فیلم مستأصل شده و به حقوق کم، ساعت کاری طولانی و رفت‌وآمد وقت‌گیر معترض بوده‌اند.

تحقیقات نشان می‌دهد که چند روز قبل از این اتفاق، یکی از فیلم‌برداران نیز نسبت به عدم رعایت شدن پروتکل‌های ایمنی «نحوه استفاده از اسلحه» گلایه‌مند بوده است.

جالب است بدانید الک بالدوین، شلیک‌کننده گلوله، از افراد ضد «حق استفاده از اسلحه» بوده و حامیان «حق استفاده از اسلحه» را مورد انتقاد قرار داده است. همچنین در صفحه توییتر خود نوشته بود “چه حسی به شما هنگام کشتن اتفاقی کسی دست می‌دهد؟

کاربران توییتر نیز با هشتگ #الک_را_به_زندان_بیاندازید ، او را مورد اتهام قرار دادند.

در حال حاضر الک بالدوین مقصر شناخته شده و پلیس در صدد شناسایی فرد سهل‌انگار در «رعایت پروتکل ایمنی استفاده از اسلحه» و پیگیری احتمال اتهام به ضارب است.

سخنگوی کمپانی سرمایه‌گذار فیلم نیز در بیانیه‌ای اذعان داشت که اتفاق به‌وسیله یک اسلحه بدلی با خشاب خالی افتاده است و فیلم‌برداری تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

گفتنی است اتحادیه فیلم‌برداران با برگزاری مراسم شمع روشن‌کردن در شهر سانتافه، یاد هالینا هاچینز را گرامی داشته و از این همسر، مادر و فیلم‌بردار خبره تجلیل به عمل آوردند.

منبع: سوره سینما