رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

یک موقعیت گروتسک جالب توجه که به سان بسیاری از وضعیت های این چنینی از فضایی تمسخر آمیز و مضحک به یک تراژدی تبدیل می شود و بستری می سازد تا آدم ها نقاب از رخ برداشته و خود حقیقی و طرز تلقی واقعی شان از یکدیگر را بروز و ظهور بخشند. در «زوزه» همه […]

یک موقعیت گروتسک جالب توجه که به سان بسیاری از وضعیت های این چنینی از فضایی تمسخر آمیز و مضحک به یک تراژدی تبدیل می شود و بستری می سازد تا آدم ها نقاب از رخ برداشته و خود حقیقی و طرز تلقی واقعی شان از یکدیگر را بروز و ظهور بخشند.
در «زوزه» همه عناصر به شکلی متضاد در کنار یکدیگر قرار گرفته اند: عدم تناسب زوج، حداقل از نظر سن و سال، تضاد وضعیت خنده زن با شرکت در مراسم خاکسپاری بستگان، پرنده در قفس و شرایط اقلیمی و جغرافیایی به کل متفاوت بیرون از بند، گوشه ای از تناقضات حاکم بر شرایط زن و مرد «زوزه» را بازگو می کند و بستری می سازد برای تخلیه درونیات و عقده های فروخورده شخصیتهای اثر.
فیلمی که قواعد سینمای حرفه ای را در قالب کوتاه و با لحنی تجربه گرایانه رعایت می کند و در راستای ژانر و در چهارچوب تعریفی که برای مخاطب توصیف و تشریح می کند و به دستاورد قابل قبولی از ماحصل کار فیلمسازان جوان، دور از تمرکز پایتخت و فضاهای شهری و بارها گفته شده، نائل می گردد.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار