رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

فیلم «گزارش فرانسوی» رکورد پساکرونایی بالاترین بلیت فروشی یک فیلم به تفکیک سینماها را شکست. به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون که به داستان نشریات قرن بیستم می‌پردازد، کار خود را در گیشه آمریکای شمالی با فروش خوب ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری در تنها ۵۲ سینما آغاز کرد. برای فیلم‌هایی که […]

فیلم «گزارش فرانسوی» رکورد پساکرونایی بالاترین بلیت فروشی یک فیلم به تفکیک سینماها را شکست.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، فیلم گزارش فرانسوی به کارگردانی وس اندرسون که به داستان نشریات قرن بیستم می‌پردازد، کار خود را در گیشه آمریکای شمالی با فروش خوب ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری در تنها ۵۲ سینما آغاز کرد.

برای فیلم‌هایی که مثل گزارش فرانسوی به جای هزاران سینما در تنها چند سینمای منتخب روی پرده می‌روند، آمار سنجش بر میانگین فروش در هر سینماست نه آمار کل فروش آخر هفته در گیشه. گزارش فرانسوی به طور متوسط در هر سینما ۲۵ هزار بلیت فروخت که یک رکورد پساکرونایی جدید محسوب می‌شود. این رکورد پیش‌تر در اختیار دو فیلم ابرقهرمانی ونوم ۲ و بیوه سیاه بود که به ترتیب به طور متوسط در هر سینما ۲۱ هزار و ۳۰۰ و ۱۹ هزار و ۴۰۰ بلیت فروخته بودند.

فیلم جدید وس اندرسون که نقدهای مثبتی دریافت کرده از جمعه تا شنبه (۳۰ مهر تا ۱ آبان) ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش کرد و در جایگاه نهم پرفروش ترین فیلمهای این آخر هفته گیشه آمریکای شمالی قرار گرفت.

گزارش فرانسوی با بازی بیل موری، تیموتی شالامه، فرانسیس مک دورمند، بنیسیو دل تورو، تیلدا سویینتون و آدریان برودی بیشترین میزان فروش را در مرکز فیلم آنجلیکا در شهر نیویورک را داشت و انتظار می رود فروش آن در سه روز اول اکران در این خانه هنر به ۱۰۰ هزار دلار برسد. دیگر سینماهایی که طرفداران اندرسون در آنها از فیلم جدید این کارگردان آمریکایی استقبال کردند در لس آنجلس، بروکلین و منهتن قرار داشتند.

گزارش فرانسوی در مقایسه با فیلمهای قبلی اندرسون چون هتل بزرگ بوداپست (۲۰۱۴)، جزیره سگ ها (۲۰۱۸) و قلمرو طلوع ماه (۲۰۱۲) در سطح ‌وسیع‌تری اکران شد چون شیوع کرونا روش ترجیحی برای اکران فیلمهای مستقل را با تغییرات اساسی روبه رو کرده است. این دست از فیلمها در گذشته ابتدا تنها در چهار سینما واقع لس انجلس و نیویورک روی پرده می‌رفتند تا پس از سروصدا کردن و جذب تماشاگر در سینماهای سراسر آمریکا اکران شوند. اما از آنجایی که سینماهای کالیفرنیا و نیویورک از جمله آخرین سینماهایی بودند که در آمریکا بازگشایی شدند و تماشاگران اصلی خانه هنرها که عمدتا سن بالاتری دارند به دلیل ترس از کرونا تمایلی به برگشت به سینماها ندارند، این روزها اجرای چنین راهبردی دیگر مقدور نیست.

گزارش فرانسوی آخر هفته آینده در بیش از ۶۰۰ سینما در ۶۰ بازار سینمایی روی پرده می‌رود و تا اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان ۱۴۰۰) اکران گسترده‌تری را تجربه خواهد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار