رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
کارگردان سریال «قصه هزار افسون»:

چهار قهرمان کوچک قصه را پیش می‌برند

کارگردان سریال «قصه هزار افسون» درباره این اثر کودک و نوجوان که به صورت گسترده‌ای در آن از ویژوال افکت و قابلیت‌های سریال‌سازی روز جهان در آن استفاده شده است، توضیح داد. سعید عباسی کارگردان سریال «قصه هزار افسون» به قلم محبوبه عرب قنبری و تهیه‌کنندگی مهدی مولوی که درحال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد کار مقابل دوربین رفته است […]

کارگردان سریال «قصه هزار افسون» درباره این اثر کودک و نوجوان که به صورت گسترده‌ای در آن از ویژوال افکت و قابلیت‌های سریال‌سازی روز جهان در آن استفاده شده است، توضیح داد.

سعید عباسی کارگردان سریال «قصه هزار افسون» به قلم محبوبه عرب قنبری و تهیه‌کنندگی مهدی مولوی که درحال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد کار مقابل دوربین رفته است و برای کودکان و نوجوانان تولید می‌شود، درباره آخرین وضعیت این سریال گفت: این مجموعه اثری مناسب گروه‌های سنی ۷ تا ۱۸ است که افراد بزرگسال نیز با دیدن آن مخاطب آن می‌شوند چراکه در حد و حدود «هری پاتر» و بیش از ۵۰ درصد کار ویژوال افکت است که در ایران بسیار انگشت شمار این اتفاق رخ داده است آن هم به شکلی که ما از آن در حوزه کودک و نوجوان استفاده کرده‌ایم.

او درباره موضوع این سریال بیان کرد: «قصه هزار افسون» همانطور که از نام آن مشخص است داستانی کاملا ایرانی دارد و به قصه‌های اصیل ایرانی که توسط یک استاد نمایشنامه‌نویس جمع‌آوری شده مرتبط می‌شود که این نمایشنامه‌نویس با جمع‌آوری همه این قصه‌ها کتابی می‌نویسد که نام آن «قصه هزار افسون» می‌شود و قهرمانان کار چهار بچه کوچک هستند که برای نجات یک بچه دیگر راه بسیار طولانی و پر از ماجرایی را طی می‌کنند.

این کارگردان درباره علت رفتن سراغ چنین پروژه‌ای برای ساخت، عنوان کرد: من ۲۰ سال است که وارد این حرفه شده‌ام و ۱۰ سالی می‌شود که کارگردانم. در این سال‌ها دغدغه همیشگی کار کمدی و همچنان نیز به آن علاقه‌مندم و یکی از ویژگی‌های «قصه هزار افسون» کمدی بودن است، در حقیقت این اثر یک کار کودک و نوجوان اکشن و کمدی است و ماجرایی فانتزی و تخیلی دارد. همچنین به دلیل اینکه دو دختر نوجوان دارم و از کودکی دنیای آن‌ها را دیدم به کار در حوزه کودک و نوجوان نیز بیشتر علاقه‌مند شدم و درنهایت تصمیم به ساخت این اثر که هر دو علاقه من را با خود به همراه دارد، گرفتم.

او افزود: متاسفانه در ایران بسیار ساده به کارهای کودک و نوجوان نگاه می‌شود و زمانی که عوامل این سریال با فیلمنامه و شیوه ساخت آن را می‌بینند متوجه می‌شوند که پروژه‌ای که قرار است ما آن را آماده کنیم از آثار جنگی هم پروداکشن سنگین‌تر و عظیم‌تری دارد.

کارگردان «هزار افسون» درباره‌ لوکیشن این سریال گفت: تمام سریال در تهران فیلمبرداری می‌شود اما این کار یک لوکیشن عظیم و اصلی دارد که تمام آن به شکل ویژوال ساخته شده است و در حقیقت وجود خارجی ندارد؛ لوکیشنی عجیب و غریب که مخاطب با آن رو به رو می‌شود.

عباسی ادامه داد: این سریال همانطور که بسیار مدرن است اما یک جاهایی فلش بک هایی به دهه ۵۰ می‌زند چراکه قصه ما از آن سال‌ها با رفاقت دو فرد آغاز می‌شود و به زمان حال می‌رسد و با وجود اینکه الان آن دو فرد سن بالایی دارند اما به نوعی به ماجراهای چهار قهرمان کوچک ما گره می‌خورند. سعی ما این بوده با گریم‌ها، محله‌ها و لباس‌های آن سال‌ها نیز یک جذابیت بصری دیگری نیز به کار اضافه کنیم.

او درباره چالش‌هایی که در ساخت این اثر با آن رو به رو بوده و همچنان نیز هستند، بیان کرد: یکی از چالش‌های ما این است الان به دلیل شرایط بیماری کرونا در کشور و در دنیا، مردم در خیابان ماسک به صورت دارند و کنترل این موضوع که کسی با ماسک وارد پلان‌ها نشوند بسیار کار سختی است. همچنین لوکیشنی داشتیم در یک چهارراه که کودکی آن‌جا دستفروشی می‌کند، کنترل این چهارراه نیز به شدت دشوار بود اما به هر حال سکانس‌های خوبی را بدون افراد با ماسک و ماشین‌های عجیب و غریب در آن‌جا گرفتیم.

عباسی ادامه داد: البته که چالش‌های ما همچنان نیز ادامه دارد چراکه وارد دو فصل سرد شده‌ایم و قصه ما با اینکه فصل ندارد اما لباس‌های بازیگران بیشتر بهاری و تابستانی هستند که این موضوع نیز کار ما را در ادامه سخت می‌کند. چالش بانمکی هم که با آن مواجه شدیم این بود که یکی از بازیگران اصلی کودک ما تقریبا ۸ سال دارد و یک روز وقتی برای فیلمبرداری آمد متوجه شدیم دندان جلوی او افتاده است و پروسه درست کردن یک دندان برای او نیز روندی جالب برای ما بود چراکه نمی‌توانستیم به دلیل کاراکتری که در سریال دارد و سکانس‌های قبلی که گرفتیم او را بدون دندان مقابل دوربین ببریم.

این کارگردان با اشاره به اینکه ساخت این اثر تا پایان سال به زمان نیاز دارد، عنوان کرد: ویژوال کار به صورت هم‌زمان پیش می‌رود اما دیگر مراحل فنی مانند موسیقی و صداگذاری و… نیز نیاز به زمان دارد به همین فکر می‌کنم که فروردین ماه برای نمایش آماده شود.

او با اشاره به اینکه هنوز پلتفرم پخش کننده کار مشخص نشده است، افزود: فصل ابتدایی سریال ۱۳ قسمت دارد اما فصل دومی هم دارد که به محتوا و روند اصلی آن نیز فکر کرده‌ایم اما مهم این است که بازخورد مخاطبان نسبت به سریال چیست و آن را می‌پسندند یا خیر.

عباسی در پایان اظهار کرد: این کار تا این لحظه نزدیک به دو برابر سریال‌های مشابهی که در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده‌اند هزینه داشته است چراکه ما جدا از شیوه متفاوت ساخت اثر، حداقل ۱۰ ستاره سینمای کودک در کار داریم و به صورت کلی ۳۰ بازیگر چهره که تمامی آن‌ها آشنا و به نام هستند در «قصه هزار افسون» حضور دارند.

در خلاصه سریال «قصه هزار افسون» آمده است: «هر وقت سه تا بچه همزمان یه آرزوی مشترک می کنن، اون آرزو حتما برآورده میشه»

پژمان بازغی، بهنوش بختیاری، شبنم قلی خانی، سیاوش مفیدی، نگار عابدی، سوسن پرور، فخرالدین صدیق شریف، وحید شیخ زاده، آرش نوذری، آرش میراحمدی، میثم رستگاری، شهرام عبدلی، مختار سائقی، ساناز سماواتی، بهار نوحیان، مهران رجبی، خشایار راد، ساعد هدایتی، شهین تسلیمی، ونوس کانلی، ساشار بابایی، افشین سنگ چاپ، محمد رضا حیاتی، اتابک نادری، آتش تقی پور، مینا نوروزی، مانی رحمانی، علی مسلمی، حسام خلیل نژاد، ایمان اسدی، جواد زیتونی، حسن حسینیان، مهدی جعفری بازیگران بزرگسال این سریال هستند.

و بازیگران کودک شامل مهبد بیور، امیرعلی غفاری، محمدحسین دمنه، محنا پیراسته، آیدا مولوی، آترین عباسی، آلین عباسی می‌شوند.

عوامل اصلی این پروژه عبارتند از مشاور پروژه: مهدی فرجی، مدیر فیلمبرداری: افشین گودرزی، تدوین: سیامک مهماندوست، موسیقی: امیر توسلی، جلوه های ویژه بصری: محمدرضا نجفی امامی، طراح گریم: شهرام خلج، صدابردار: کامران کیان ارثی، صدا گذار: رامین ابوالصدق، طراح صحنه: سعید قلی زاده، طراح لباس: ژاله زکی زاده، دستیار اول کارگردان: حمید قاسمی، برنامه ریز: آرش مشورت، منشی صحنه: ساشار بابایی، بازیگردان کودک: امیر بیور، عکس و فیلم پشت صحنه: پوریا عربی، مدیر تولید: سعید حاجی زاده، مدیر تدارکات: مهدی سهرابی.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار