رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • سه شنبه 11 آبان 1400 - 12:57
  • کد خبر : 80644
  • تئاتر
  • چاپ خبر : آغاز به کار بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران در مجموعه محراب

بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران به دبیری حمیدرضا صفار از  از ۱۰ الی ۱۶ آبان در مجموعه تالار محراب میزبان تماشاگران شروع به کار کرد. بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران با حضور «میثم مرادی» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و «حمیدرضا صفار» دبیر این […]

بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران به دبیری حمیدرضا صفار از  از ۱۰ الی ۱۶ آبان در مجموعه تالار محراب میزبان تماشاگران شروع به کار کرد.

بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران با حضور «میثم مرادی» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و «حمیدرضا صفار» دبیر این دوره از جشنواره و رییس انجمن نمایش استان تهران ساعت ۱۴ امروز ۱۰ آبان در مجموعه تالار محراب آغاز به فعالیت می‌کند.

جشنواره فوق با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و انجمن هنرهای نمایشی تهران با استناد به شیوه نامه برگزاری جشنواره های تئاتر استان های کشور، در راستای شناسایی و رشد جوانان مستعد و به کارگیری تجربه های ارزشمند پیشکسوتان تئاتر استان به منظور توسعه فرهنگ و هنر شکوهمند ایرانی اسلامی، در سال ۱۴۰۰ که به عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»  نامگذاری شده است، شروع به کار کرد .

این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه نویسی آغاز بکار کرد،  هر دو بخش جشنواره به صورت رقابتی برگزار خواهد شد که در بخش نمایشنامه نویسی آثار منتخب  (طبق نظر هیات داوران) در قالب نمایشنامه خوانی، همزمان با برگزاری جشنواره برای علاقه مندان و مخاطبان خوانش خواهند شد.

نمایش هایی که در بازه زمانی مهرماه سال ۱۳۹۹ تا مهر ماه سال۱۴۰۰ تولید و اجرا شده و حداقل پنج اجرای ثبت شده در پورتال استانی سایت ایران تئاتر داشته اند،توانستند با پر کردن فرم های مربوطه و ارائه لینک ثبت اجرا)به صورت پرینت)  در جشنواره شرکت نمودند. همچنین نمایش‌های تولید شده یا در حال تولید هم که به علت شرایط کرونایی به صحنه نرفته‌اند نیازی به ارسال گواهی اجرای عمومی نداشتند و توانستند با ارائه تعهد اجرا در شرایط مناسب، در جشنواره شرکت کنند.

بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۱۰ الی ۱۶ آبان ماه طبق جدول زیر در مجموعه محراب برگزار می‌شود.

سینماخانه / خبرنگار : پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار