رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

پژوهشگر حوزه سبک زندگی در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» راهکارهای داشتن یک ازدواج موفق را بررسی کرد. حجت‌الاسلام «محسن عباسی ولدی» در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» در خصوص گلایه جوانان از اینکه فرد یا سیستمی مهارت زندگی مشترک را به ما نیاموخته، گفت: مسؤلان محترم آموزشی در سیستم آموزشی ما حتما باید راهکارها و مهارت‌های […]

پژوهشگر حوزه سبک زندگی در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» راهکارهای داشتن یک ازدواج موفق را بررسی کرد.

حجت‌الاسلام «محسن عباسی ولدی» در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» در خصوص گلایه جوانان از اینکه فرد یا سیستمی مهارت زندگی مشترک را به ما نیاموخته، گفت: مسؤلان محترم آموزشی در سیستم آموزشی ما حتما باید راهکارها و مهارت‌های انتخاب همسر باید خیلی کاربردی و کلیدی آموزش داده شود، اما جوانان، اگر هم نبود خودتان باید به دنبالش بروید، کتاب‌ها و مقالاتی با ذائقه‌های مختلف در این زمینه وجود دارد که بتوانید مهارت‌های لازم را کسب کنید، این دوره دوره‌ای نیست که بگوئید نمی‌توانم مهارتی کسب کنم.

وی ادامه داد:مسؤلیت والدین و مسؤلان آموزشی و رسانه‌ها سر جای خودش، اما هیچ کدام از آنها باعث نمی‌شود که شما خودتان به دنبال کسب این مهارت نروید.

این مشاور خانواده با اشاره به اینکه نظر من در مورد ازدواج این است که ازدواج باید عاقلانه عاشقانه باشد، اظهار کرد: یعنی باید بدانیم که جایگاه عشق و عقل کجاست؟کدام باید فرمانده و کدام سرباز باشد، این بحث مهمی است، وقتی عشق بدون شناخت فرمانده شد نتیجه، تصمیم صحیح و عاقلانه نخواهد شد، ما در ازدواج باید خوب ببینیمو بشنویم در حالیکه عشق شدید اجازه این را نمی‌دهد که عقل وارد شود تا ببیند و بشنودو بهتر انتخاب کند، اما اگر می‌گوئید در ازدواج هم عشق و هم عقل نیاز است اصلادر این تردیدی نیست.

عباسی ولدی همچنین عنوان کرد: اگر می‌گوئید من باید به طرفی که می‌خواهم به خواستگاری‌اش بروم علاقه داشته باشم می‌گویم وقتی رفتید خواستگاری و مراحل را سپری کردید آن زمان که می‌خواهید بله را بگوئید ببینید بعد از این مراحل تمایلی ایجاد شده؟ اگر احساس کردید نسبت به او حسی ندارید و خوشتان نمی‌آید آنجا من له عنوان مشاور آژیر خطر می‌کشم.

وی در ادامه یادآور شد: البته این هم می‌شود که دو نفر در همان ابتدا نسبت به هم احساس تمایل پیدا کنند و در صورتی که این احساس تمایل مدیریت شده و در مسیر خواستگاری رسمی و سنتی بیفتد و در صورتی که دو نفر به این درجه از کمال رسیدند که آن تمایل را مدیریت کنند و اگر به این نتیجه رسیدند که به درد هم نمی‌خورند با هم ازدواج نکنند در این صورت این امکان وجود دارد که با وجود علاقه و تمایل باز هم عاقلانه تصمیم گرفت و وارد ازدواج شد.

این محقق و پژوهشگر در حوزه سبک زندگی با تأکید براینکه جایگاه عقل در ازدواج جایگاه فرماندهی است و اگر این جایگاه متزلزل شد ازدواج متزلزل می‌شود، تصریح کرد:عشق وقتی می‌تواند استمرار داشته باشد که حاصل همسویی باشد، عشق‌هایی که حاصل یک انتخاب درست است نه تنها سرد نمی‌شود بلکه هر چقدر در ازدواج پیش می‌رویم این عشق‌ها داغ‌تر و دلبستگی‌ها بیشتر می‌شود، اگر عشق با عقل مدیریت شود قطعا اتفاقات خوبی می‌افتد، اگرهمسویی در عقیده و روحیات در زندگی وجود داشته باشد این عشق استمرار پیدا می‌کند و انتها ندارد.

عباسی ولدی در پاسخ به این سؤال‌ها که «چرا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها زندگی بهتر و با دوام‌تری داشتند» گفت:به این دلیل که قدیمی‌ها بچه‌های‌شان را برای زندگی تربیت می‌کردند دخترها از سن هفت، هشت سالگی و پسرها از ۱۲ سالگی برای زندگی آماده می‌شدنددختر برای همسری و مادری و پسر نیز برای پدری و شوهری آماده می‌شد اماامروز جوان‌ها تا ۲۳، ۲۴ سالگی دست به سیاه و سفید نزده و فقط درس خواندند، اصلاحوصله کار کردن ندارند.

وی در پایان عنوان کرد: بچه‌های قدیم برای زندگی مشترک تربیت می‌شدند، چون اصل قواعد زندگی مشترک را نمی‌توان در کتاب‌ها به دست آورد، گرچه امروز باید آنها را هم مطالعه کرد اما یک کارگاه می‌خواهد و کارگاهش در زندگی پدر و مادرها اتفاق می‌افتد، در حالیکه شیوه تربیت امروز به بچه می‌گوید تو فقط درس بخوان من پولت را در جیبت می‌گذارم.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار