رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، فراخوان این دوره جشنواره به دبیری مسعود نقاش زاده به شرح ذیل منتشر می‌شود. «با استعانت از خداوند متعال، چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در تهران برگزار […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، فراخوان این دوره جشنواره به دبیری مسعود نقاش زاده به شرح ذیل منتشر می‌شود.
«با استعانت از خداوند متعال، چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در تهران برگزار خواهد شد. به دلیل ضرورت مراقبت‌های عمومی در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بر پایه دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.
۱. اهداف
سینمای نوین ایران به عنوان پرتو درخشانی از فرهنگ ایرانی و اسلامی، همواره در سراسر جهان با ارزش‌های انسانی، اخلاقی، انقلابی و معنوی شناخته شده است. جشنواره فیلم فجر با تکیه بر این کلان‌ارزش‌ها و با هدف حمایت از سینمای اخلاق‌مدار، امیدآفرین و آگاهی‌بخش، به منظور معرفی آثار برگزیده یک سالِ سینمای ایران و تقدیر از تلاش هنرمندانه سینماگران خلاق، و فراهم آوردن زمینه رشد و اعتلای آثار سینمایی بر پایه‌ هویت ملی و دینی، به شرح زیر برگزار می‌شود.
۲. برنامه‌های جشنواره
جشنواره فیلم فجر شامل دو گروه برنامه، در «بخش‌های فرهنگی» و «بخش¬های رقابتی» است و هر یک از این دو، شامل بخش‌هایی است که در ادامه تشریح خواهد شد.
۳. بخش‌های فرهنگی جشنواره
برنامه‌های فرهنگی جشنواره فیلم فجر، شامل بخش‌های زیر است:
۱. گنجینه‌‌های سینمای ایران
بخش گنجینه‌های سینمای ایران، شامل نمایش منتخبی از بهترین فیلم‌های دوره‌های گذشته جشنواره فیلم فجر با عنایت به اهداف جشنواره و وجود شرایط فنی روزآمد برای نمایش است.
۲. همایش‌های علمی سینمای ایران
هدف از برپایی همایش‌های علمی سینمای ایران، ایجاد مفاهمه و هم¬افزایی در افق‌ اندیشه‌های سینمایی و اندیشه‌های فرهنگی، با رویکرد مطالعات میان‌رشته‌ای و با حضور بزرگان و اندیشمندان عرصه فرهنگ و سینماست.
۳. نشست‌های مطبوعاتی سینمای ایران
هدف از برپایی نشست‌های مطبوعاتی سینمای ایران، فراهم آوردن زمینه گفتگو و تبادل آرای فیلمسازان، مخاطبان و منتقدان، به منظور رشد و اعتلای گفتمان حرفه‌ای در سینمای ایران است.
۴. بزرگداشت و نکوداشت سینماگران ایران
هدف از برگزاری بزرگداشت و نکوداشت سینماگران ایران، قدرشناسی از دستاوردهای فرهنگی، هنری و حرفه‌ای نام‌آوران سینمای ایران، به منظور شناخت تجارب و اعتلای گفتمان حرفه‌ای‌گری در سینمای ایران است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار