رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

رئیس مرکز صبا از ساخت مجموعه جدید «سلام بر ابراهیم» درباره شهید ابراهیم هادی خبر داد. محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز صبا درباره ادامه ساخت انیمیشن‌هایی درباره شخصیت‌های ملی و میهنی بیان کرد: در این زمینه خود ما هم حساس هستیم و اتفاقاً می‌خواهیم هم در حوزه ادبیات و هم آنچه که از گذشتگانمان به ما ارث رسیده است […]

رئیس مرکز صبا از ساخت مجموعه جدید «سلام بر ابراهیم» درباره شهید ابراهیم هادی خبر داد.

محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز صبا درباره ادامه ساخت انیمیشن‌هایی درباره شخصیت‌های ملی و میهنی بیان کرد: در این زمینه خود ما هم حساس هستیم و اتفاقاً می‌خواهیم هم در حوزه ادبیات و هم آنچه که از گذشتگانمان به ما ارث رسیده است کارهایی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: من خاطرم هست رهبر انقلاب چند باری درباره این مقوله توضیح دادند که برخی کشورها هیچ تاریخی ندارند اما تاریخ‌سازی می‌کنند و شخصیت‌های غیرواقعی را به فیلم و سریال‌هایشان می‌آورند و بعد جوان و نوجوان ما هم این آثار را می‌بیند و فکر می‌کند اینها چه عظمت و پیشینه‌ای در تاریخ داشته‌اند. درحالیکه خود ما از یک تاریخ چندین هزار ساله در این زمینه برخورداریم که نه تنها کمبود نداریم بلکه ظرفیت بسیار زیادی داریم و در عین حال آنچنان که باید و شاید کار نکرده‌ایم.

رئیس مرکز صبا تصریح کرد: ما باید درباره تاریخ‌های گوناگون کشور از قبل از اسلام، دوره اسلام و حتی تاریخ معاصر کار کنیم و از منابع مختلفی مثل شاهنامه یا حکایت‌های سعدی و… تولیداتی داشته باشیم.

لیوانی در ادامه یادآور شد: در مرکز صبا کارهایی هم در این زمینه انجام شده است مثل «هزار افسان» که قرار است فصل جدید آن هم به تولید برسد. همچنین در حوزه سلحشوری انیمیشن «جوانمردان» را داریم که فصل‌های مختلف آن در حال ساخت است که اینها در زمینه تاریخی و سلحشوری شخصیت‌های ایرانی بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه تاریخ معاصر و دفاع مقدس مجموعه «چهل شاهد» را بر اساس هفت شخصیت دفاع مقدس و دفاع از حرم کار کردیم که دو قسمت از آن هم مربوط به سردار سلیمانی بود و روی آنتن رفت. در عین حال این مجموعه ۴۰ قسمتی ادامه دارد و قرار است قسمت‌های بعدی آن هم ساخته شود.

رئیس مرکز صبا با اشاره به مجموعه جدید دیگر این مجموعه اظهار کرد: مجموعه جدید و پخش نشده «سلام بر ابراهیم» را داریم که درباره شهید هادی است و امیدواریم به زودی در ۱۰۰ قسمت روی آنتن برود. این مجموعه هم فاخر است و حساسیت‌های خود را دارد. این مجموعه بر اساس کتابی که درباره شهید ابراهیم هادی نوشته شده ساخته شده است و با هماهنگی خانواده‌اش در حال ساخت است و به لحاظ فنی هم کاری سه بعدی و باکیفیت است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار