سریال «١٨٨٣» (Y: 1883) داستان کوچ خانواده «داتن» از دشت‌های وسیع تگزاس به مراتع دست‌نخورده مونتانا را بازگو خواهد کرد.

«١٨٨٣» سریالی پرستاره همانند «یلواستون» (Yellowstone) خواهد بود که با حضور نامزد جایزه اسکار سم الیِت، برنده جایزه اسکار بیلی باب ثورنتون و زوج ستاره موسیقی ژانر کانتری تیم مکگرا و فیث هیل ساخته می‌شود.

تم اصلی این سریال همان روایت‌های آشنای فضای «یلوواستون» را بیان کرده و نبردی برای زمین، دسیسه‌های مردم و شجاعت خانواده‌ها در حفظ اموالشان است و قطعاً سطح شناخت ما را با اسطوره خانواده «داتن» بیشتر خواهد کرد.

گفتنی است تریلر منتشر شده از سریال وعده نبردهای وسترنی و بقا در دنیایی بی‌رحم را به بینندگانش می‌دهد. در واقع پیش‌بینی می‌شود «١٨٨٣» تم وسترنی «یلوواستون» را به سطح بالاتری ببرد.

این سریال میزبان تیم مکگرا و فیث هیل در نقش‌های «جیمز و مارگارت داتن» خواهد بود، زوجی که برای دست‌یافتن به رویای آمریکایی، تگزاس را ترک می‌کنند. «۱۸۸۳» همین‌طور راوی زندگی سم الیوت در نقش مردی گردن‌کلفت با گذشته‌ای تلخ به نام «شی برِنان» است که راهنمای خانواده داتن در سفرشان محسوب می‌شود. بیلی باب ثورنتون نیز نقش «مارشال کورترایت» را بازی می‌کند درحالی‌که جزئیات نقش وی هنوز مشخص نشده است.

لازم به ذکر است «١٨٨٣» از جمله سریال‌هایی است که تیلور شریدان، خالق «یلوواستون» برای شبکه پارامونت پلاس می‌سازد. «۶۶۶۶» سریال دیگری با پیش‌زمینه وسترن درباره نبرد کابوی‌ها برای پرورش اسب و گاو، و «مَردِ زمین» پیرامون فرازوفرود صنعت نفت در غرب تگزاس خواهد بود. همچنین «شهردار کینگزتاون» با بازی جرمی رنر و کایل چندلر ساخته می‌شود.

درحالی‌که هنوز تاریخ پخش «مَردِ زمین» و «۶۶۶۶» مشخص نشده، «شهردار کینگزتاون» ۱۴ نوامبر از پارامونت پلاس پخش خواهد شد.

شایان‌ذکر است سریال «١٨٨٣» روز نوزدهم دسامبر روی آنتن می‌رود و «یلوواستون» نیز در حال پخش فصل چهارم است.

منبع: سوره سینما