رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

کارگردان فیلم داستانی «هارمونیکا» بیان کرد این فیلم با هدف فرهنگسازی با موضوع اهدای عضو در جامعه تولید شده است. امید حسینی کارگردان فیلم داستانی «هارمونیکا» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این فیلم داستانی در سال ۱۳۹۹ تولید شده و درباره اهدای عضو و فرهنگسازی آن در جامعه است، این اثر در گونه سینمای کودک و نوجوان ساخته […]

کارگردان فیلم داستانی «هارمونیکا» بیان کرد این فیلم با هدف فرهنگسازی با موضوع اهدای عضو در جامعه تولید شده است.

امید حسینی کارگردان فیلم داستانی «هارمونیکا» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این فیلم داستانی در سال ۱۳۹۹ تولید شده و درباره اهدای عضو و فرهنگسازی آن در جامعه است، این اثر در گونه سینمای کودک و نوجوان ساخته شده است. «هارمونیکا» اولین تجربه من به عنوان کارگردان در زمینه تولید فیلم داستانی است و پیش از این تهیه‌کنندگی پروژه‌های تلویزیونی چون «طلوع»، «اینجا همیشه بارانی است»، «رویا و پارسا» و … را برعهده داشته‌ام.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار است فیلمی با موضوع کودک و نوجوان جلوی دوربین می‌برد، بیان کرد: بحث اهدای عضو و نجات جان انسان‌ها مساله بسیار مهمی است که پیش از هر چیز نیاز به فرهنگسازی دارد، به همین دلیل فکر می‌کنم پیش از هر چیز کودکان و نوجوانان باید با موضوع اهدای عضو آشنا شوند.

کارگردان این فیلم داستانی توضیح داد: «هارمونیکا» به مدت ۹۵ دقیقه ساخته شده است، البته نباید این را هم فراموش کرد که این فیلم در دوره شیوع ویروس کرونا ساخته شده و می‌توان گفت تمام عوامل فیلم با سختی‌های بسیاری همراه بودند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر فیلم‌هایی با موضوع ایثار و در کنار آن اهدای عضو در سینمای کودک و نوجوان بسیار کم تولید می‌شود، این در حالی است که سینما به عنوان بهترین رسانه برای آموزش و فرهنگسازی در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

حسینی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی این کار کاملاً توسط بخش خصوصی ساخته شده و ارسلان حسینی تهیه‌کننده این پروژه است، گفت: «هارمونیکا» قرار است در این دوره از جشنواره فیلم «عمار» حضور داشته باشد، البته پیش از این در نظر داشتیم تا این فیلم را در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نمایش دهیم اما به دلیل ابتلای رضا مطهری تدوینگر پروژه به کرونا نتوانستیم آن را به این جشنواره برسانیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار