به نقل از اداره کل روابط‌عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از فیلم‌های روی پرده و افزایش ظرفیت بسیاری از مشاغل و صنوف و با اشاره به مطالبه خانواده سینما و مردم، گفت: بسیاری از مردم، مدیران سالن‌های سینما و صنوف تقاضا کردند تا باتوجه‌به فروکش کردن کرونا در پی واکسیناسیون سراسری و پیرو استقبال مردم و خانواده‌ها از فیلم‌ها در روزهای اخیر شرایطی فراهم شود تا محدودیت سقف ظرفیت ۵۰ درصدی برای بلیت‌فروشی در سالن‌های سینما برداشته شود و سینماداران بتوانند از همه ظرفیت خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: مدتی است که اغلب دورکاری‌ها به پایان رسیده و حتی دانش‌آموزان نیز به‌صورت پاره‌وقت به مدارس بازگشته‌اند و دانشگاه‌ها نیز از چندی دیگر پذیرای دانشجویان خواهند بود، سینماها از معدود اماکنی هستند که محدودیت‌ها در موردشان اعمال می‌شود.

به گفته وی؛ در شرایط فعلی بسیاری از پروازها، رستوران‌ها، اتوبوس‌ها و … از ۱۰۰ در صد ظرفیت‌هایشان دارند استفاده می‌کنند. طبیعی است مانند بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارها سینماداران هم حق خود بدانند که بتوانند برای ظرفیت کامل سالن بلیت بفروشند و جبران مافات روزهای گذشته را کنند. در حال حاضر هر سالن سینما می‌تواند تنها ۵۰درصد ظرفیتش بلیت بفروشد.

رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: به دنبال درخواست و مطالبه خانواده سینِما و سینماداران و پخش‌کنندگان در حال گفتگو با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و مذاکره با ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم تا در صورت امکان و مناسب بودن شرایط ظرفیت بلیت‌فروشی سالن‌های سینما با حفظ پروتکل‌های بهداشتی افزایش پیدا کند.

وی ضمن اظهار امیدواری از تعامل و همکاری ستاد مقابله با کرونا در این زمینه گفت: بدیهی است سینماها تابع پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا خواهند بود و هروقت تصمیم جدیدی اتخاذ شود بدان پایبند خواهند بود.

منبع: سوره سینما