رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند «جام عکاسی» پرتره‌ای از محمد گل جامجو عکاس پیشکسوت است که چهارشنبه ۳ آذر ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود. به نقل از روابط عمومی شبکه مستند،مستند «جام عکاسی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی امشب چهارشنبه ۳ آذر ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.این مستند پرتره‌ای از محمد گل جامجو عکاس است که از شبکه مستند […]

مستند «جام عکاسی» پرتره‌ای از محمد گل جامجو عکاس پیشکسوت است که چهارشنبه ۳ آذر ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شبکه مستند،مستند «جام عکاسی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی امشب چهارشنبه ۳ آذر ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.این مستند پرتره‌ای از محمد گل جامجو عکاس است که از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. توکلی با اشاره به موضوع این فیلم مستند اظهار کرد: مستند «جام عکاسی» پرتره‌ای از محمد گل جامجو یکی از عکاسان پیشکسوت است که سابقه طولانی در عکاسی و به ویژه عکاسی سیاه و سفید دارد. او کارش را در عکاسی فرشته واقع در خیابان شوش آغاز کرده و اکنون یکی از باتجربه‌ترین افراد در این حوزه به شمار می‌رود.

این مستندساز با اشاره به جنبه‌های متفاوت از زندگی این عکاس برجسته گفت: نکته جالب درباره زندگی محمد گل جامجو این است که او یکی از عکاسان مراسم ازدواج جهان پهلوان تختی است. البته شهرت او بیشتر به دلیل پرتره‌هایی است که از چهره‌های مشهور معاصر گرفته است که از آن جمله می‌توان به افرادی نظیر دکتر قریب، دکتر معین، شادروان اخوان ثالث، مجید محسنی بازیگر، استاد شهریار و … اشاره کرد.

کارگردان مستند «صدای ماه» مطرح کرد: محمد گل جامجو هم‌چنین تجربه عکاسی فیلم هم داشته است. اولین بار سامویل خاکیچیان کارگردان عکس‌هایش را می‌بیند و از او دعوت می‌کند تا در پروژه‌های او عکاسی کند. او بعدها نیز در فیلم‌های سینمایی «پستچی» داریوش مهرجویی، «نفرین» ناصر تقوایی و … عکاسی کرده و مجموعه‌های تلویزیونی «گل و پامچال» و «هزار دستان» نیز از دیگر تجربه‌های عکاسی او در سریال‌های تلویزیونی به شمار می‌زود.

وی افزود: گل جامجو گنجینه‌ای ارزشمند از عکس‌هایی درباره جنگ تحمیلی و مشهد مقدس در سال‌های قبل از انقلاب دارد.

کارگردان مستند «جام عکاسی» در پایان درباره روند تولید این اثر گفت: این فیلم مستند ۵۴ دقیقه‌ای در تابستان امسال فیلمبرداری شد خیلی دوست داشتم که قسمتی از فیلم را در جاهایی که ایشان خاطره داشت تصویربرداری کنیم اما به دلیل همه‌گیری کرونا در تابستان و پیک پنجم این ویروس بسیاری از این مکان‌ها تعطیل بود. علاوه بر این دوست داشتیم از حضور بسیاری از پیشکسوتان عرصه عکاسی استفاده کنیم که بعضی از آنها به دلیل ویروس کرونا معذوریت داشتند.

مستند «جام عکاسی» امشب چهارشنبه ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش شده و بازپخش آن روز پنج شنبه ساعت ۶ و ۱۵ است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار