رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم کوتاه لنز به‌نویسندگی و کارگردانی امیرحسین تبت برنده جایزه بزرگ جشنواره گیمپو کره جنوبی شد. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره بین‌المللی فیلم جوانان «گیمپو» کره جنوبی جایزه بزرگ چهارمین دوره خود را به فیلم کوتاه «لنز» به‌نویسندگی و کارگردانی امیرحسین تبت، فیلم‌ساز ۱۶ ساله، اهدا کرد. جشنواره […]

فیلم کوتاه لنز به‌نویسندگی و کارگردانی امیرحسین تبت برنده جایزه بزرگ جشنواره گیمپو کره جنوبی شد.

به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره بین‌المللی فیلم جوانان «گیمپو» کره جنوبی جایزه بزرگ چهارمین دوره خود را به فیلم کوتاه «لنز» به‌نویسندگی و کارگردانی امیرحسین تبت، فیلم‌ساز ۱۶ ساله، اهدا کرد.
جشنواره بین المللی فیلم جوانان «گیمپو» Gimpo International Youth Film Festival جشنواره‌ای برای «کودکان» و «جوانان» است که در گیمپو، کره برگزار می‌شود و انواع فیلم‌های خلاقانه جوانان در سطح بین‌المللی را با هدف اصلی پرورش جسارت و شجاعت در این نسل، پذیرا است. این جشنواره رویکرد «اکولوژی»، «صلح»، «حقوق بشر»، «جامعه روستایی»، «رسانه‌های جدید» و … را در دستور کار دارد و در دو بخش اصلی رقابتی که ویژه فیلم‌سازان کودکان و نوجوانان است و غیر رقابتی که فیلم‌های درباره کودکان و نوجوانان را دربرمی‌گیرد است. این رویداد ۹ روزه در بخش‌هایی نظیر مراسم افتتاحیه و مراسم جوایز (تالار هنر گیمپو)، نمایش (مگا باکس، CGV و غیره)، مراسم اختتامیه، اکران در فضای باز، تالار گفتمان و کارگاه سواد رسانه‌ای، دعوت از کلاس کارشناسی‌ارشد سال، آموزش فیلم‌خوانی برای کودکان و کلاس تولید فیلم جوانان و … برگزار می‌شود.
«لنز»داستان مردی را روایت می‌کند که می‌خواهد دست به خودکشی بزند اما دوربین‌ها سرنوشت اورا تغییر می‌دهند.
عوامل ساخت «لنز»:
نویسنده و کارگردان: امیرحسین تبت
مدیر فیلم‌برداری: عارف نامور
بازیگر: رحیم شباهنگ
طراح صحنه: مهدیه نیری
تدوین و میکس صدا: غلامرضا و شروین ساغرچیان
چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم جوانان «گیمپو» ۲۰ تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار