رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

رییس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سینماها در این استان ظرف هفته‌های اخیر از وضعیت تعطیلات و فعالیت کم‌فروغ روزهای کرونایی فاصله گرفته و با فروش مطلوب بلیت فیلمهای روی پرده، در مسیر بازگشت به روزهای اوج قرار گرفته‌اند. سید حجت طباطبایی افزود: بر اساس گزارش سمفا […]

رییس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سینماها در این استان ظرف هفته‌های اخیر از وضعیت تعطیلات و فعالیت کم‌فروغ روزهای کرونایی فاصله گرفته و با فروش مطلوب بلیت فیلمهای روی پرده، در مسیر بازگشت به روزهای اوج قرار گرفته‌اند.

سید حجت طباطبایی افزود: بر اساس گزارش سمفا یا “سامانه مدیریت فروش و اکران سینما” میزان فروش فیلمها در سینماهای خراسان رضوی ظرف هفت روز اخیر به ۱۵ میلیارد و ۴۷۷ میلیون و ۱۳۰ هزار ریال رسیده است.

وی ادامه داد: جمعیت مخاطبان سینماهای مشهد نیز ظرف همین مدت ۶۹ هزار و ۶۷۰ نفر و تعداد سیانسهای پخش فیلم هزار و ۵۲۶ نفر بوده است.

رییس اداره سینمایی و سمعی بصری خراسان رضوی گفت: فیلم “گشت ارشاد ۳” ظرف هفت روز اخیر  با فروش ۹ میلیارد و ۴۳۲ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال بلیت، فیلم “دینامیت” با سه میلیارد و ۵۰۶ میلیون و ۵۰ هزار ریال و نیز فیلم “قهرمان” با ۷۱۱ میلیون و ۶۱۰ هزار ریال بیشترین فروش بلیت و جذب تماشاچی را در سینماهای خراسان رضوی داشتند.

وی افزود: ظرف همین فروش بلیت برای فیلم “منصور” در سینماهای خراسان رضوی ۸۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، “آتابای” ۳۳۱ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال، “آپاچی” ۱۶۰ میلیون ریال، “حکم تجدیدنظر” ۱۳۲ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال، “شهر گربه‌ها” ۱۹۸ میلیون و ۷۰ هزار ریال و همچنین برای فیلم “درخت گردو” ۹۶ میلیون و ۵۰ هزار ریال ثبت شد.

طباطبایی میزان فروش بلیت دیگر فیلمهای در حال اکران در سینماهای خراسان رضوی را شامل “رمانتیسم” ۴۹ میلیون ریال، “تومان” ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و “پوست” ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال اعلام کرد که مربوط به هفت روز اخیر است.

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا همچنین به دریافت اخیر پروانه ساخت یک فیلم بلند ویدیویی و آغاز فیلمبرداری آن در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: یک فیلم ویدیویی دیگر نیز در این استان در مراحل پیش تولید برای ساخت قرار دارد.

رییس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: هفت فیلم کوتاه دیگر نیز در این استان مجوز ساخت خود را دریافته کرده و در حال تدارک برای ورود به مرحله ساخت هستند.

استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۸سالن سینمای فعال و حدود ۱۰سالن سینمای تعطیل دارد.

شهر مشهد نیز با جمعیت سه و نیم میلیون نفری دارای پنج مجموعه سینمایی “هویزه، آفریقا، قدس، سیمرغ و پیروزی” است که در مجموع دارای ۱۵ سالن نمایش فیلم هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار