رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • پنجشنبه 11 آذر 1400 - 20:56
  • کد خبر : 83205
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «بودای بزرگ کمکشان کن» از اهداف نافرجام تفکر کمونیستی می گوید

نادر نادرپور طراح، دراماتورژ و کارگردان نمایش «بودای بزرگ کمکشان کن» در مصاحبه ای اختصاصی با پایگاه خبری سینماخانه درخصوص موضوع نمایش «بودای بزرگ کمکشان کن» گفت: این نمایش داستان ورود یک عده تازه وارد است که به شهر آمده اند و می خواهند مردم را تحت سلطه خود بگیرند و بر آنها تسلط پیدا […]

نادر نادرپور طراح، دراماتورژ و کارگردان نمایش «بودای بزرگ کمکشان کن» در مصاحبه ای اختصاصی با پایگاه خبری سینماخانه درخصوص موضوع نمایش «بودای بزرگ کمکشان کن» گفت: این نمایش داستان ورود یک عده تازه وارد است که به شهر آمده اند و می خواهند مردم را تحت سلطه خود بگیرند و بر آنها تسلط پیدا کنند و افکار کمونیستی خود را بر تربیت و پرورش آنان تحمیل کنند و به انسان هایی مد نظر خود تبدیل شوند. اما اتفاق هایی که رخ می دهد باعث می شود که آنان به اهداف خودشان نرسند.

وی در ادامه افزود: در زمان حال حاضر نمایش را به روی صحنه بردن اصلاً مشکل نیست بلکه از نظر من نعمت است و من بعنوان یک کارگردان، بازیگر، مدرس و تماشاخانه دار از اینکه مجدداً بعد از دوران سیاه کرونا تئاتر داریم، خوشحال هستم. به هر حال تولید تئاتر مسائل و مشکلات خود را دارد، اما من قوانین تئاتر را در سرزمین خود پذیرفته ام و به قطع می گویم در سرزمین ایران آزادی وجود دارد و ما می توانیم با تئاتر حرف هایمان را بزنیم و مخاطبان را در جریان تفکرات خودمان قرار بدهیم که از این بابت بسیار خورسندم. من بر این اعتقادم که حمایت دولتی از آثار هنری باعث رونق هنر و به خصوص هنر تئاتر که بسیار مهجور است، خواهد شد.

نادر نادرپور در سال ۱۳۵۹ در اصفهان چشم به دنیا گشود و از کودکی علاقه بسیار زیادی به بازیگری داشت و پس از مهاجرت به تهران و با تلاش های بسیار و گذراندن دوره کارشناسی کارگردانی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی، توانست نقش های زیادی را بر عهده بگیرد و کارگردانی بسیاری از نمایش را انجام دهد و در عرصه تئاتر بدرخشد. وی بعنوان بازیگر نیر نقش اصلی مرد را در فیلم دم سرو به کارگردانی عباس رزیجی در کارنامه خود دارد و اکنون بعنوان مدرس تئاتر، کارگردان و مدیر تماشاخانه اهورا می باشد.

وی نمایش هایی همچون موارد زیر را در کارنامه هنری خود دارد :

بازیگر نمایش ”باغ آرزوها“ به کارگردانی ”امیر لطفی“، سالن الغدیر اصفهان، ۱۳۷۶

بازی نمایش پانتومیم ”سیب“ به کارگردانی ”امیر لطفی“، تماشاخانه مهر، ۱۳۷۸

بازیگر نمایش پانتومیم ”مجسمه“ به کارگردانی ”روح‌الله نادرپور“، تماشاخانه مهر، ۱۳۷۹

اجرای نور در نمایش”فالگوش“ به کارگردانی ”منیژه محامدی“، تالار سنگلج، ۱۳۸۲

بازیگر نمایش ”چشم‌اندازی از پل“ به کارگردانی ”منیژه محامدی“، سالن اصلی، ۱۳۸۳

بازیگر نمایش “سیب” به کارگردانی “امیر لطفی”؛ اصفهان، تالار هلال احمر؛ ۱۳۷۷

بازیگر نمایش “باغ آرزوها” به کارگردانی “امیر لطفی”؛ اصفهان، تالار هلال احمر؛ ۱۳۷۹

نویسندگی و کارگردانی “پانتومیم مجسمه”؛ تهران، تالار مهر؛ ۱۳۸۰

بازیگر نمایش “چشم اندازی از پل” به کارگردانی “منیژه محامدی”؛ تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ ۱۳۸۴

بازی نمایش “کوری” به کارگردانی “منیژه محامدی”؛ تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ ۱۳۸۵

کارگردانی نمایش “آیا می‌شناسید راه شیری را؟”؛ تهران، خانه کوچک هنر و معماری؛ ۱۳۸۵

بازگر نمایش “تبرئه شده” به کارگردانی “منیژه محامدی”؛ تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ ۱۳۸۷

بازیگر نمایش “اتوپیا” به کارگردانی ” آرش سنجابی” ؛ تهران ، مجموعه تئاتر دیوار چهارم ؛۱۳۹۸

بازیگر نمایش “بولدوزر” به کارگردانی ” آرش سنجابی” ؛ تهران ، مجموعه تئاتر دیوار چهارم ؛۱۳۹۸

کارگردان و بازیگر نمایش “حکم مرگ به سبک ارمنی ها ” تهران ، مجموعه تئاتر دیوار چهارم ؛۱۳۹۸

بازیگر نمایش “مرگ فیدل” به کارگردانی ” آرش سنجابی” ؛ تهران ، مجموعه تئاتر دیوار چهارم ؛۱۳۹۸

کارگردان نمایش ” دوستان” ؛ تهران ، تماشاخانه اهورا ؛۱۳۹۹

کارگردان نمایش ” بودای بزرگ کمکشان کن”؛ تهران ، تماشاخانه اهورا ؛۱۴۰۰

عواملی که در نمایش «بودای بزرگ کمکشان کن» نقش داشتند به ترتیب: نویسنده: آلکسی کازانتسف، طراح، دراماتورژ و کارگردان: نادر ‌نادرپور، بازیگران: (به ترتیب حضور) علی حق‌شناس، بابک ‌قادری، افشین ‌غیاثی، حسین کرمی، امیررضا ‌عبادتی ‌فرد، پرستو علی نسب، علی ‌روزگار، درسا ‌پورقاسمی، محمد ‌زینعلیان، حسن ‌معصوم ‌نژاد، شیما ‌خوش ‌اقبال، فیاض ‌گلستانی، رامتین ‌سلیمانی، مهسا اسماعیلی، پرنیا گنجی، سهیل قسیمی، آرمین ‌احمدوند، حمید ‌عباسی، صابر خرم بخت، رویا محمدی، ماهان خاتمی، آیسودا نجفی، نادر ‌نادرپور،دستیار کارگردان: لاله ‌ابید، منشی صحنه: الهام اشرف‌زاده (بهرام)، انتخاب موسیقی: نادر ‌نادرپور، طراح لباس: مهرناز ‌عباسی، طراح گریم: فاطمه امینه، مجری گریم:  یاسمین ‌خطاط، ماهان حاتمی، طراح نور: نادر ‌نادرپور، طراح پوستر و طراح تیزر: فرید ترابی، کیان راد (فرهان)، مدیر رسانه: پیام ‌احمدی ‌کاشانی، عکاسان: پیام ‌احمدی ‌کاشانی، فرزاد ‌جمشیددانایی، هیوا ‌صفری، مدیر روابط عمومی: فریبا جدیدی و مدیر تبلیغات مجازی: فرشته ‌سهی

این نمایش از مورخه ۲۷ آبان لغایت ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰ در تماشاخانه اهورا به روی صحنه نمایش می رود. علاقمندان می توانند از طریق سایت تیوال و یا به صورت حضوری به نشانی: میدان هفت تیر، ابتدای خیابان مفتح جنوبی، بین کوچه تور و همراه، مجتمع هنری عرفان (تیتان) بلیت تهیه نمایند.

سینماخانه / خبرنگار و عکاس: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار