به نقل از روابط‌عمومی پلتفرم آموزشی و پژوهشی «سینِماک»، هم‌زمان با روز ملی سینما، تفاهم‌نامه همکاری باهدف کارآفرینی و توانمندسازی دانشجویان سینما میان دانشگاه سوره و پلتفرم آموزشی و پژوهشی «سینِماک» منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه دانشجویان رشته سینما در دانشگاه سوره در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به‌عنوان پایان‌نامه می‌توانند فیلم تولید کنند.

در همین راستا پلتفرم آموزشی و پژوهشی «سینماک» در همکاری با دانشگاه سوره تولید ۱۰ فیلم، ۹ دقیقه‌ای را به عهده گرفته است. تأمین تجهیزات فنی در مرحله فیلم‌برداری برعهده سینماک بوده و دانشجویان می‌توانند برای پس‌تولید از امکانات دانشگاه سوره استفاده کنند.

زمان ارائه فیلمنامه اولیه ۲۰ آذرماه خواهد بود و پس از بررسی، پاسخ اولیه فیلمنامه‌های منتخب و تعیین استاد راهنما ۳۰ آذرماه اعلام می‌شود.

دانشجویانی که فیلمنامه‌های اولیه آنها انتخاب شده است تا ۱۵ دی‌ماه، فرصت تکمیل فیلمنامه‌های خود را دارند و فیلم‌برداری از تاریخ ۲۰ دی‌ماه آغاز و در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه به پایان می‌رسد.

دانشجویان منتخب برای ساخت فیلم‌های خود، تنها ۲ روز زیر نظر استاد راهنما فرصت فیلم‌برداری دارند و پس از آن در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه باید نسخه نهایی پایان‌نامه‌های خود را ارائه دهند.

لازم به توضیح است آثار تولید شده از طریق پلتفرم «سینِماک» نمایش داده خواهد شد.

منبع: سوره سینما