رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

در آستانه حماسه نهم دی، شبکه‌های رادیویی با ساخت ۱۹۵ برنامه به استقبال این روز می‌روند. شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه نهم دی ماه، ویژه‌برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند. این شبکه‌ها در مجموع با ۱۹۵ برنامه، ۸۶ عنوان و به مدت ۵۶ ساعت و ۱۵ دقیقه به موضوع ۹ دی می‌پردازند که از این میزان […]

در آستانه حماسه نهم دی، شبکه‌های رادیویی با ساخت ۱۹۵ برنامه به استقبال این روز می‌روند.

شبکه‌های مختلف رادیویی در آستانه نهم دی ماه، ویژه‌برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند.

این شبکه‌ها در مجموع با ۱۹۵ برنامه، ۸۶ عنوان و به مدت ۵۶ ساعت و ۱۵ دقیقه به موضوع ۹ دی می‌پردازند که از این میزان برنامه، ۳۰ برنامه در قالب ۱۴ عنوان و به مدت ۱۴ ساعت و ۴۳ دقیقه به‌صورت ویژه، خواهد بود.

فعالیت‌ها و اقدامات شبکه‌های رادیویی:

اقتصاد:

رادیو اقتصاد ۴ برنامه را در قالب ۴ عنوان و به مدت ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است.

مجله رادیویی «روز از نو» در قالب متن، موسیقی و گفتگو، «طلوع بی‌پایان» هم به نقش مردم در حماسه ۹ دی و دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و وظیفه مسئولان در برابر حمایت مردم از نظام، بازگویی سند پرافتخار مردم ایران در خلق حماسه ماندگار می‌پردازند.

ایران:

رادیو ایران نیز ۱۶ برنامه را در قالب ۲۶ عنوان و به مدت ۸ ساعت و ۱۲ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۲ عنوان برنامه به مدت یک ساعت و ۲۰ دقیقه به‌صورت ویژه است.

مجله رادیویی«شکوه بصیرت» نهم دی‌ماه به‌طور زنده با موضوع شکوه و عظمت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و پوشش گردهمایی نهم دی‌ماه پخش می‌شود. همچنین مستند«ویژه روز بصیرت» هشتم دی به موضوع بحث بصیرت و همراهی و حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی و پیوند ناگسستنی مردم با امامت و حفظ ارزش‌های انقلاب اختصاص پیدا می‌کند.

ایران صدا:

رادیو ایران صدا ۶ برنامه را در قالب ۲۰ عنوان و به مدت ۱۴ ساعت و ۵۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است.

برنامه گفتگو محور «ایرانی که دوباره هم دل شد» با موضوع دختربچه‌ای است که قصد دارد برای مدرسه‌اش در خصوص واقعه نهم دی‌ماه داستانی بنویسد و برای اینکه اطلاعات کاملی به دست آورد سعی می‌کند از مادرش اطلاعات کاملی به دست بیاورد.

مجموعه موسیقی‌های ویژه مبارزه با فتنه و دوستی با ایران زمین در پادکستی در ساختار آوایی پخش می‌شود.همچنین در ساختارهای گفت‌وگومحور «کتاب جشن خرگوش‌ها»، «ملکه موش‌ها» و « بازیِ بازها» داستانی متفاوت با رویکرد جنایت آمریکا و استعمار پیر انگلیس و توطئه‌های آنان را نشان می‌دهد.

پیام:

رادیو پیام ۸ برنامه را در قالب ۳۸ عنوان و به مدت یک ساعت و ۲۱ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۳ عنوان برنامه به مدت ۲۳ دقیقه به‌صورت ویژه است.

این شبکه رادیویی در قالب ساختارهای نوین دو برنامه «پیام بصیرت» و «پیام ولایت» را با موضوعات سخنان بزرگان در خصوص حماسه ۹ دی و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت‌افزایی روانه آنتن می‌کند. مجله رادیویی«موسیقی ویژه» نیز به پخش موسیقی‌های مرتبط با موضوع ۹ دی می‌پردازد.

تهران:

رادیو تهران ۶ برنامه را در قالب ۷ عنوان و به مدت ۵ ساعت و ۳۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۱ عنوان برنامه به مدت ۳۰ دقیقه به‌صورت ویژه است.

آیتم ویژه در برنامه حکیمیه در ساختار گفتگو محور، بسته ویژه سخنرانی رهبری در باره بصیرت است.

جوان:

رادیو جوان هم ۶ برنامه را در قالب ۷ عنوان و به مدت یک ساعت و ۵۰ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۳ عنوان برنامه به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه به‌صورت ویژه است.

این شبکه رادیویی دو مستند را با موضوعات «مروری بر بیعت مردم با ولایت» و «نگاه تاریخی به واقعه ۹ دی و اتفاقاتی که منجر به این رویداد شد» را تهیه و تولید نموده است. برنامه گفت‌وگومحور «آن سوی مه» هم به اتفاقات پشت پرده واقعه ۹ دی می‌پردازد.

سلامت:

رادیو سلامت ۳ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۵۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است. مجله رادیویی«خونه زندگی» در قالب مصادیقی همچون «پدرم همواره مقتدرانه در تصمیمات زندگی عمل می‌کند» به این مهم می‌پردازد.

صبا:

رادیو صبا نیز ۳ برنامه را در قالب ۱۱ عنوان و به مدت ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه یک عنوان برنامه به مدت یک ساعت به‌صورت ویژه است. مستند «درخشش ایران» در مورد وقایع ۹ دی است.

فرهنگ:

رادیو فرهنگ ۱۰ برنامه را در قالب ۲۱ عنوان و به مدت ۱۵ ساعت و ۲۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۲ عنوان برنامه به مدت ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه به‌صورت ویژه است. مستند «روز بصیرت» گزارشی از نهم دی است. مجله رادیویی« ویژه جشنواره عمار» نیز پخش می‌شود.

قرآن:

رادیو قرآن ۳ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۳۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است. برنامه گفتگو محور «صفحه تقویم»باهدف علت نامگذاری روز بصیرت پخش می‌شود.

گفت‌وگو:

رادیو گفت‌وگو ۴ برنامه را در قالب ۱۰ عنوان و به مدت ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه یک عنوان برنامه به مدت یک ساعت به‌صورت ویژه است. مجله رادیویی«روز بصیرت» مروری بر اتفاقات دی‌ماه سال ۸۸ است.

معارف:

رادیو معارف ۹ برنامه را در قالب ۲۹ عنوان و به مدت ۱۴ ساعت و ۲۰ دقیقه پیش‌بینی کرده است. مجله رادیویی«مهربان باشیم» به موضوع اهمیت یکدلی مردم می‌پردازد. در «حوالی عصر» نیز جلوه‌های بصیرت امت و نقش بصیرت امت در خنثی‌سازی توطئه‌ها بررسی می‌شود.

نمایش:

رادیو نمایش یک برنامه را در قالب یک عنوان و به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه پیش‌بینی کرده است.

مجله ترکیبی «خروش بصیر» ویژه‌برنامه تهییجی به‌منظور همراهی با شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز بصیرت (در صورت برگزاری تظاهرات) و یا به نمایش درآوردن حس و حال شهرهای کشور در روز بصیرت (در صورت عدم برگزاری تظاهرات) از طریق ارتباط با چهره‌های شناخته‌شده و مردمی و بیان حس و حال آنان و همچنین تعامل با مخاطبان و انتقال پیام‌های دریافتی در این روز و همچنین پخش سرودهای ملی و میهنی با سایر مردم کشور همراه می‌شود. که در صورت برگزاری راهپیمایی مدت زمان برنامه به ۳ ساعت افزایش خواهد یافت.

ورزش:

رادیو ورزش ۳ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۳۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است. مجله رادیویی «صبح و ورزش» اطلاع‌رسانی در خصوص رویدادهای روز و گفت‌وگو در خصوص بصیرت است. «عصرانه» نیز با موضوع بصیرت و جوانان نقش جوانان در پیشبرد اهداف فرهنگی پخش می‌شود. برنامه گفت‌وگو محور «به‌اضافه ورزش» به نقش نخبگان ورزش در بصیرت جامعه می‌پردازد.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار