رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مستند «امید یک تالاب» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی تک روستا در شبکه مستند تولید شده است. مستند «امید یک تالاب» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی تک روستا روایت تالابی در روستای صالحیه شهرستان نظرآباد استان البرز است که در شبکه مستند تولید شده است. تک روستا درباره این مستند گفت: مستند «امید یک تالاب» روایت تالابی در روستای […]

مستند «امید یک تالاب» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی تک روستا در شبکه مستند تولید شده است.

مستند «امید یک تالاب» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی تک روستا روایت تالابی در روستای صالحیه شهرستان نظرآباد استان البرز است که در شبکه مستند تولید شده است.

تک روستا درباره این مستند گفت: مستند «امید یک تالاب» روایت تالابی در روستای صالحیه شهرستان نظرآباد استان البرز است که در سال ۹۴ بعد از حدود چهل سال، به دلیل بارش باران و آبگیری از سد کردان مجددا احیا می شود، تالاب صالحیه که ۱۰ هزار هکتار وسعت دارد تنها تالاب استان البرز محسوب می شود و تاکنون حدود ۱۲۰ گونه پرنده در این تالاب شناسایی شده است.

او ادامه داد: سوژه اصلی این مستند «امید» است، یکی از جوانان این روستا که با ورود پرندگان مهاجر به این تالاب، دوربینی تهیه کرده و پرندگان زیبای این تالاب را به تصویر می کشد اما در ادامه برای حفظ این تالاب با چالش هایی روبه‌رو می شود. چالش هایی مثل ورود فاضلاب صنعتی به تالاب، نداشتن حق آب ثابت و نبودن محیط بانی و … که حیات تالاب را با خطر جدی مواجه می کند.

این مستند ساز عنوان کرد: دوربین در این مستند همراه سوژه (امید) می‌شود تا در کنار به تصویر کشیدن زیبایی های این تالاب و پرندگان به معضلات و مشکلات تالاب نیز بپردازد.

تک روستا درباره هدف خود از ساخت این مستند توضیح داد: یکی از مهم‌ترین دلایل تولید مستند «امید یک تالاب» به وجود آمدن ریزگرد و غبار در زمان خشکی تالاب در استان البرز است که تهدیدی جدی برای آلودگی هوا در این استان است. این دغدغه سبب شد این مستند کلید زده  شود و سعی کردیم به موضوعات زیست محیطی تالاب نگاه جامع و کاملی داشته باشیم.

وی در پایان درباره روند تولید این مستند خاطرنشان کرد: تولید و مونتاژ مستند «امید یک تالاب» حدود هشت ماه به طول کشید، در حال حاضر صداگذاری و اصلاح رنگ تمام شده و به زودی برای پخش از شبکه مستند سیما آماده می‌شود.

تهیه کننده و کارگردان این مستند تلویزیونی علی تک روستا است و از دیگر عوامل آن می‌توان به تدوین: حمید مشایخی، تصویربردار: علی تک روستا، مدیر تولید: رضا رستمی قاضی کلایه، صداگذاری: سعید بابایی، اصلاح رنگ و نور: آرمین به امید حق، مدیر تدارکات: سید ابوالفضل محمدپور و مجری طرح: مرکز فرهنگی میثاق اشاره کرد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار