رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

طرح اکران حقیقت که از تابستان امسال به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آغاز به کار کرده بود، بهمن و اسفندماه با نمایش هشت مستند ادامه می‌یابد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تابستان امسال با […]

طرح اکران حقیقت که از تابستان امسال به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آغاز به کار کرده بود، بهمن و اسفندماه با نمایش هشت مستند ادامه می‌یابد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تابستان امسال با راه اندازی طرح اکران حقیقت نمایش مستندهای تولید شده در این مرکز را در سامانه هاشور آغازکرد، این روزها در تداوم آن طرح مستند «زیر این چتر باران می بارد» (کتایون جهانگیری) در سامانه هاشور اکران آنلاین شده است.

شنیده می شود مرکز گسترش قصد دارد اکران حقیقت را در بهمن ماه و اسفندماه ادامه دهد و با نمایش هشت مستند از تولیدات مرکز که بعضی از آنها در جشنواره پانزدهم سینماحقیقت حضور داشتند، رونق و گرمایی تازه به این طرح بدهد. مرکز برای نوروز ۱۴۰۱ هم برنامه ای ویژه دارد.

با ابقای محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش در این مجموعه طرح اکران حقیقت که به نظر می‌رسید پس از رفتن او تعطیل خواهد شد، همچنان ادامه خواهد یافت. با توجه به تمرکز محمد خزائی رئیس سازمان سینمایی بر موضوع نمایش و توزیع (دغدغه‌ای که در سخنرانی اش در اختتامیه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت هم بر آن تاکید کرد) به نظر می رسد «اکران حقیقت» در روزهای پیش رو با تمرکز بیشتری دنبال شود.

البته فاز دوم این طرح که نمایش مستندهای تولید شده در مراکز دیگر یا بخش خصوصی بود هنوز اجرایی نشده و مرکز در این مدت مستندهای تولیدی خودش را در هاشور نمایش داده است. باید دید در سال آینده مستندسازان تمایلی به همراهی با مرکز برای نمایش آنلاین فیلم هایشان نشان می دهند یا ترجیح می دهند آثارشان را در سامانه هایی دیگر در معرض دید قرار بدهند.

منبع: خبرگزاری پانا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار