* با شکسته شدن پای من، فیلم‌برداری فیلم ۳ سال به تعویق افتاد

برای فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۳۹۷ نشست خبری برگزار شد و کارگردان فیلم در آن نشست اعلام کرد که قصد دارد جشنوارهٔ همان سال فیلم را اکران کند اما این اتفاق رخ نداد و فیلم برای ۳ سال مسدود باقی ماند، رامین سهراب در توضیح این مسئله به خبرنگار سوره سینما گفت: آن زمان هم فیلم ما کامل نشده و سکانس‌هایی از آن باقی‌مانده بود، در حال فیلم‌برداری سکانس‌ها بودیم که پای من از سه جهت مختلف شکست و مجبور شدم برای درمان و عمل به کشور فنلاند برگردم.

سهراب ادامه داد: با اینکه پایم را گچ گرفته بودم اما سکانس‌های باقی‌مانده به حدی سخت بود که با آن پای شکسته نمی‌توانستم کار کنم. ازاین‌رو فیلم‌برداری به تعویق افتاد.

وی افزود: پس از خوب شدن پای من برای ادامه تولید با مشکل بودجه روبه‌رو شدیم و پس از آن هم کرونا آمد و شدت گرفت که در نهایت ادامه فیلم‌برداری به امسال رسید.

* خوشحالم که فیلمم در جشنواره فجر حضور دارد

کارگردان فیلم «ویولون» در خصوص جایگاه فیلمش در جشنواره چهلم بیان کرد: برایم سخت است که از جایگاه این فیلم در جشنواره صحبت کنم چرا که خیلی جشنواره فیلم فجر را دنبال نکرده‌ام و از همه مهم‌تر از ۲۱ فیلم دیگر چیزی نمی‌دانم اما همه اتفاقات بستگی به هیئت داوران و تماشاچی‌ها دارد که از چه زاویه‌ای به فیلم من نگاه خواهند کرد. ما در این عرصه قوی نیستیم چرا که نه کسی ما را می‌شناسد و نه ماکسی را می‌شناسیم اما بسیار خوشحالم که فیلمم در میان ۲۲ فیلم جشنواره پذیرفته شده است.

* تولید یک فیلم اکشن با بودجه فیلم‌های آپارتمانی

سهراب با اشاره به بودجه تولید فیلم «لایه‌های دروغ» توضیح داد: این فیلم با بودجه بسیار کمی تولید شده است. همه می‌دانند ساخت یک فیلم اکشن چقدر سرمایه می‌برد اما ما این فیلم را با بودجه یک فیلم آپارتمانی و شاید هم کمتر از آن تولید کرده‌ایم.

وی در مورد پروانه نمایش نیز گفت: برای پروانه نمایش اقدام کرده‌ایم البته با چند اصلاحیه روبه‌رو شدیم که آن‌ها را برطرف کرده و فیلم را مجدد برای دریافت پروانه نمایش ارسال کردیم.

این بازیگر در پایان و در پاسخ به این سؤال که آیا تمامی عوامل پساتولید فیلم از کشورهای دیگر بوده‌اند، اظهار داشت: خیر ما با ایرانی‌ها هم کار کردیم فقط موسیقی، صداگذاری و اصلاح رنگ را در کشورهای دیگر انجام داده‌ایم. لازم به ذکر است که موسیقی این فیلم نیز توسط Greg Dombrowski ساخته شده است.

منبع: سوره سینما