رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مدیر روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: فیلمسازان و بازیگرانی مثل ابراهیم حاتمی‌کیا، پرویز پرستویی، مسعود ده‌نمکی و مانی حقیقی همیشه از فرش قرمز ناراضی بودند و این فرش در دوره اول ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر اسبق جشنواره فجر جمع شد.  یزدان عشیری با تاکید بر این که امسال در جشنواره فرش قرمز نداریم، اظهار داشت: باید به […]

مدیر روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: فیلمسازان و بازیگرانی مثل ابراهیم حاتمی‌کیا، پرویز پرستویی، مسعود ده‌نمکی و مانی حقیقی همیشه از فرش قرمز ناراضی بودند و این فرش در دوره اول ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر اسبق جشنواره فجر جمع شد.

 یزدان عشیری با تاکید بر این که امسال در جشنواره فرش قرمز نداریم، اظهار داشت: باید به یک استانداردهای فرهنگی نسبت به همه برنامه ها برسیم که شکل جعلی و کاریکاتوری پیدا نکند. باید پیوست فرهنگی یک مراسم را بررسی و بعد عملیاتی اش کنیم.

فتوکال فرصتی برای عکاسان است

وی با اعلام خبر که مراسم فتوکال مثل سال‌های گذشته برگزار می‌شود افزود: فتوکال فرصتی برای عکاسان است که راحت بتوانند عکس بگیرند و هیچ اشکالی ندارد.

هنوز جمع‌بندی برای حضور منتقدان در برج میلاد نرسیده‌ایم

مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری در پاسخ به این سوال که آیا امسال اعضای انجمن منتقدان در سینما فلسطین فیلم‌ها را تماشا می‌کنند، گفت: تعداد افرادی که از طریق انجمن منتقدان کارت دریافت می‌کنند کمتر از ۲۰۰ نفر است. در جلسه امروز به جمع بندی می رسیم که سینمای منتقدان جدا باشد یا آنها به سالن همایش های برج میلاد منتقل شوند.

وی درباره مهمانان خانه جشنواره توضیح داد: مهمانان سالن همایش‌های برج میلاد شامل اهالی رسانه، کارشناسان و مدیران بخش های فرهنگی و صاحبان آثار می‌شود. صاحبان آثار سینماگرانی هستند که امسال فیلم‌هایشان در جشنواره شرکت دارد.

برگزاری بخش فرهنگی در خانه جشنواره

مدیر روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به برگزاری بخش فرهنگی در خانه جشنواره گفت: برنامه ریزی گسترده‌ای در این رابطه صورت گرفته است. جشنواره فیلم فجر چهار دهه را پشت سر گذاشته و وارد دهه پنجم شده است. این رویداد به لحاظ ساختار محتوایی و اجرایی نیاز به بازنگری و تجزیه و تحلیل دارد. آسیب شناسی دوره های گذشته، ترسیم ساختار پایدار به نحوی که این رویداد هر سال دچار تغییرات سلیقه ای نشود جزو نیازهای جشنواره ماست.

عشیری جشنواره فیلم فجر را یک سرمایه اجتماعی برای حوزه فرهنگ و سینما خواند و افزود: برگزاری همایش های علمی با حضور اندیشمندان، متخصصان  و صاحبنظران و کارشناسان رشته های مختلف و نشست های بین رشته‌ای با حضور متخصصان فلسفه، جامعه شناسی، معارف، معماری و همه حوزه های مرتبط با سینما از جمله رویدادهای این بخش است. همچنین همایش‌هایی چون قاب های ماندگار، نقش های ماندگار وکارگاه انتقال تجربه با حضور فیلمسازان شاخص را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جشنواره امسال گفت: ارتباط مستمری با مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت داریم. تمامی تصمیم گیری ها بر اساس سه پلن (برنامه) ارزیابی شده است. جشنواره را بر اساس سه وضعیت احتمالی عادی، نیمه عادی یا بحرانی برگزار می کنیم. باید ببینیم پیش بینی دوستان ما در ستاد ملی کرونا چیست؛ چون ضریب اشغال صندلی ها بر همان اساس تعریف می شود.

عشیری با بیان این که مجریان نشست‌های نقد و بررسی مشخص نشده است گفت: نشست‌ها تحت عنوان نشست رسانه‌ای فیلم برگزار می‌شود و مجری‌محور است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار