رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

فازمه‌السادات متولیان مجری برنامه عصرگاهی «عصر شیرین» معتقد است که این برنامه با هدف تقویت خودباوری در بین بانوان و رشد هویت آن‌ها، به مسائلی چون، تعامل، گفتگو و مهرورزی در کانون خانواده، مدیریت مالی و… می‌پردازد. برنامه عصرگاهی «عصر شیرین» با اجرای فاطمه السادات متولیان و حضور کارشناسان مطرح حوزه خانواده و زنان که اولین برنامه […]

فازمه‌السادات متولیان مجری برنامه عصرگاهی «عصر شیرین» معتقد است که این برنامه با هدف تقویت خودباوری در بین بانوان و رشد هویت آن‌ها، به مسائلی چون، تعامل، گفتگو و مهرورزی در کانون خانواده، مدیریت مالی و… می‌پردازد.

برنامه عصرگاهی «عصر شیرین» با اجرای فاطمه السادات متولیان و حضور کارشناسان مطرح حوزه خانواده و زنان که اولین برنامه تخصصی سیما درباره بانوان است، سعی دارد زمینه‌ای برای شکوفایی انسان‌ھا، ھویت یابی زن و تقویت و تحکیم خانواده فراهم کند.

فصل جدید برنامه «عصر شیرین» به تهیه کنندگی و کارگردانی هادی نعمت اللهی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۰ صبح از شبکه افق نمایش داده می شود.

فاطمه السادات متولیان مجری برنامه «عصرشیرین» در گفتگو با خبرنگار صبا، درباره چالش‌ اجرای اولین برنامه تخصصی حوزه زنان گفت: «عصرشیرین» را به چشم یک چالش نمی‌بینم، بلکه با تمامی مفاهیم آن، «عصر شیرین» را زندگی می‌کنم. مگر می‌شود زن باشی و مادر و همسر بودن را، خانه داری، آشپزی و سلوک انسانی در تربیت فرزندان را در زندگی روزمره تجربه نکنی! ‌برنامه «عصرشیرین» همین سبک زندگی مادرانه است، با این تفاوت که به صورت فشرده همه این مفاهیم را باید با مخاطبان برنامه در بازه یک ساعت خلاصه کرد.

وی افزود: با اینکه موفقیت یک مفهوم نسبی است، موفقیت یک برنامه را باید از نگاه بینندگانش سنجید؛ آنچه که از پیام‌ها و نگاه‌ها در فضای مجازی و سامانه پیامکی باعث می‌شود احساس کنم «عصرشیرین» در انجام رسالت خود موفق بوده است.

متولیان درباره محورهایی که این برنامه به آن می‌پردازد، گفت: نگاه متفاوت به تعامل، گفتگو و مهرورزی در کانون خانواده، مدیریت مالی، پرداختن به کسب و کارهای کوچک و خانگی، توجه به توسعه فردی، نگاه روان شناختی به روابط بین زوجین، مسائل مربوط به باروری و ناباروی، الگوبرداری از بزرگانی مانند حضرت زهرا (س) از طریق صحیفه حضرت زهرا(س)، مهارت‌های مادرانه و فرزندپروری، روایت نویسی، توجه به طب ایرانی در زندگی و… بخشی از ویژگی‌هایی است که به بانوان یادآوری می‌کند که با توجه به این مسائل چگونه فرد بهتری باشند.

این مجری ادامه داد: مسیر برنامه «عصر شیرین» با هدف تقویت خودباوری در بین بانوان و رشد هویت آن‌ها شروع شد که تاکنون تا حدودی در این راستا موفق بوده‌ایم؛ چرا که معتقدیم پرداختن به هویت زنانه، صرفا پرداختن به زن نیست، بلکه توجه به حال خوب یک جامعه است. ما الگوهایی در ساختار محتوایی برنامه داریم که عموما بدون اشاره محسوس به آن سوژه، می‌خواهیم مفاهیم را به مخاطبان برنامه منتقل می‌کنیم.

وی درباره فرم و محتوای این برنامه اشاره کرد: برنامه «عصر شیرین» به این دلیل که یک برنامه خانوادگی و زنانه بوده، از لحاظ فرم و محتوا تجربه‌ای جدید در برنامه سازی است و می‌توانم ادعا کنم یک زنانه همه جانبه برای خانم‌ها است. تجربه شیرین یادگرفتن از کسانی که هر کدام در حوزه تخصصی خودشان بسیار توانمند هستند برای من ارزشمند است و نگاه خودم را نسبت به مسایل زندگی تغییر داد.

متولیان با اشاره به دلنشین‌ترین خاطره خود در برنامه «عصر شیرین» گفت: دلنشین‌ترین اتفاق برای من، حضور پسرم، صدرالدین، از دو سالگی در استودیو برنامه است؛ آنقدر که صدرالدین به «پسر استودیو» معروف است و مادری در کنار اجرا به صورت همزمان تجربه بسیار متفاوتی است که هم سخت و هم جذاب بود.

مجری «عصر شیرین» با اشاره به اینکه پیام‌ها به سامانه پیامکی برنامه ارسال می‌شود، به ارتباط مخاطبان از طریق فضای مجازی با عوامل برنامه پرداخت و توضیح داد: توجه کامل به نظرات مخاطبان برنامه وظیفه ماست، این اهمیت تا حدی برای ما مشخص شده که صفحه‌های شخصی من و همکارانم هم به نوعی تبدیل به صفحه «عصرشیرین» شده است. دریافت نظرات مخاطبان برای ما با ارزش است و درباره محتوای پیام‌ها بارها در اتاق فکر برنامه گفتگو می‌کنیم.

وی درباره سوژه‌ها و آیتم‌هایی که به زنان شاغل می‌پردازد، بیان کرد: نگاه ما در برنامه «عصرشیرین» به زنان و مادرانی که در کنار فعالیت‌های در منزل، وظیفه‌ای در خارج از خانه به عنوان شغل به او محول شده است، یک نگاه الهام بخش است و از نظر ما این زن یا مادر یک مجاهد است. محتوای برخی از جلسات هفتگی برنامه به همین بانوان می‌پردازد؛ زن‌هایی که درآمد دارند و حالا می‌خواهند این هزینه‌ها را در زندگی خود مدیریت کنند که این موضوع البته موضوعی عام است. همچنین آموزش غذاهای ساده برای مادران شاغلی است که می‌خواهند آشپزخانه‌شان همیشه برای اعضای خانواده گرم باشد.

این مادر و مجری برنامه تلویزیونی در پایان گفت: ما در «عصر شیرین» به دنبال آگاهی بخشی هستیم، اینکه زنان ما بتوانند به اتفاقات و مسیری که طی کردند و در حال ادامه هستند، نگاه کرده و به انتخاب‌های خود فکر کنند. امیدواریم مخاطب برنامه بعد از دیدن «عصر شیرین» نقاط قوت و ضعف خودش را پیداکند و بداند که:

بیرون ز تو نیست هرچه در عالم هست
در خود بطلب هر آنچه خواهی که توئی

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار