رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

علی‌اکبر حیدری یکی از کارگردانان فیلم سینمایی «۲۸۸۸» مطرح کرد که هزینه تولید در سینما بسیار سرسام‌آور شده است به‌خصوص برای ما که پشتوانه‌ای هم نداشتیم. علی‌اکبر حیدری یکی از کارگردانان فیلم سینمایی «۲۸۸۸» از فیلم‌های راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر، درباره آماده‌سازی این فیلم توضیح داد: این فیلم هم مانند […]

علی‌اکبر حیدری یکی از کارگردانان فیلم سینمایی «۲۸۸۸» مطرح کرد که هزینه تولید در سینما بسیار سرسام‌آور شده است به‌خصوص برای ما که پشتوانه‌ای هم نداشتیم.

علی‌اکبر حیدری یکی از کارگردانان فیلم سینمایی «۲۸۸۸» از فیلم‌های راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر، درباره آماده‌سازی این فیلم توضیح داد: این فیلم هم مانند دیگر فیلم‌های حاضر در جشنواره در هفته‌های منتهی به زمان اعلام شده از سوی دبیرخانه مراحل تصحیح‌رنگ و صداگذاری را طی کرد و تمام تلاش خود را کردیم که فیلم در موعد مقرر آماده نمایش در جشنواره شود. ما اواخر سال قبل و اوایل امسال بود که این فیلم را فیلمبرداری کردیم. «۲۸۸۸» یک فیلم دفاع مقدسی است که از زاویه‌ای جدید به جنگ پرداخته است.

وی درباره دشواری‌های ساخت فیلم دفاع‌مقدسی در سینما بیان کرد: ورود به این عرصه سخت است. به‌خصوص که فیلم ما، به معنایی که برای دیگر فیلم‌های جنگی سراغ دارید، از حمایت ارگان خاصی هم بهره‌مند نبود. فیلم ما هم متفاوت است و هم از منظر تازه‌ای به موضوع پرداخته‌ایم. مانند باقی فیلم‌هایی که در طول این سال‌ها با همراهی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار ساخته‌ایم، این فیلم هم سوژه‌ای دارد که ما خودمان به آن علاقمند بودیم، به همین دلیل به این مسائل فکر نکردیم که فیلم دفاع‌مقدسی چقدر می‌تواند سخت باشد.

حیدری درباره بازه زمانی روایت فیلم هم تأکید کرد: داستان فیلم بازه زمانی هشت سال جنگ تحمیلی را پوشش می‌دهد. ایده اولیه این فیلم بسیار جذاب است و مخاطبان در جشنواره هم خواهند دید که تاکنون در سینمای ایران هیچ‌گاه از این زاویه به جنگ پرداخته نشده است.

هزینه تولید در سینما سرسام‌آور شده است

وی درباره هزینه‌های تولید این فیلم هم گفت: هزینه تولید در سینما بسیار سرسام‌آور شده است به‌خصوص برای ما که پشتوانه‌ای هم نداشتیم. نمی‌دانم دیگر پروژه‌ها چه شرایطی داشته‌اند اما ما بابت این فیلم بسیار تحت فشار بودیم و هستیم چرا که هنوز باید به دوستانی که در این پروژه با ما همکاری داشته‌اند، پرداختی داشته باشیم.

این کارگردان درباره تولید «۲۸۸۸» هم گفت: در پروژه‌های قبلی هم همین گونه عمل کردیم. ما فکر می‌کنیم تا زمانی که فیلم روی پرده نرود، همه چیز درباره آن در حد خبر است. برخی دوستان هستند که از مرحله‌ای که تنها یک اسم برای فیلم در ذهن دارند و کاغذ فیلمنامه‌شان هم سفید است، آن را رسانه‌ای می‌کنند! در حالی که ما معتقدیم فیلم وقتی ساخته شود، مردم آن را می‌بینند و اخبار آن هم منتشر می‌شود. روش ما این نیست که از ابتدا خبررسانی کنیم.

حیدری درباره انتظار خود از جشنواره فیلم فجر بیان کرد: نمی‌دانم از جشنواره چه انتظار خاصی می‌توان داشت. قاعده بر این است که ما فیلمی ساخته‌ایم و آن را به جشنواره ارائه کرده‌ایم. اگر نگاه خاص و جهت‌گیری خاصی در جشنواره وجود نداشته باشد و عدالت برقرار باشد، فکر می‌کنم جشنواره هیچ حاشیه‌ای هم نخواهد داشت. اگر جشنواره فجر در حال حاضر حاشیه‌ای دارد، شخصاً به آن توجهی ندارم و سعی می‌کنم به این حواشی گوش نکنم. ما چند سال پیش فیلم «گیلدا» را داشتیم که به دلایلی بیرون از جشنواره ماند و اعتراضی هم نکردیم. بالاخره همه در جشنواره فیلم‌ها را می‌بینند و اگر جهت‌گیری خاصی در انتخاب آثار وجود داشته باشد، حتماً همه متوجه آن می‌شود. به‌خصوص که فیلم‌های بیرون مانده از جشنواره هم بالاخره دیده می‌شوند و با آثار جشنواره مقایسه خواهند شد.

انتظار دو ساله «سینما شهرقصه» برای اکران

حیدری که پیش از این فیلم «سینما شهر قصه» را به‌صورت مشترک با کیوان علیمحمدی کارگردانی کرده بود، درباره برنامه‌ریزی برای اکران این فیلم پس از گذشت دو سال اظهار کرد: فکر نمی‌کنم در حال حاضر کسی برای اکران فیلمش برنامه‌ریزی خاصی داشته باشد! تمام فیلم‌هایی هم که این روزها روانه پرده می‌شوند، فکر می‌کنم با ترس و استرس تن به اکران می‌دهند. نمی‌دانم در شرایط کرونایی اصلاً امکان استقبال از فیلم‌ها وجود دارد یا خیر.

وی ادامه داد: فیلم «سینما شهر قصه» فیلمی درباره تاریخ سینماست که تماشای آن نیاز به اکران بر پرده بزرگ سینما دارد. نمایش این فیلم در قالب اکران آنلاین ممکن نیست. ما علاقه مندیم مخاطبان زیادی برای تماشای فیلم‌مان به سینما بروند اما با توجه به سویه‌های جدیدی که از کرونا می‌آید، اکران آن واقعاً ریسک است. به‌شدت علاقه داشتیم بلافاصله بعد از رونمایی از فیلم در جشنواره فجر آن را اکران کنیم اما واقعاً شرایط مناسب نبود.

این کارگردان مطرح کرد: در شرایط فعلی هم مطمئن نیستم ترس مردم از حضور در سالن‌های سینما ریخته باشد. ممکن است برخی فیلم‌ها به‌واسطه سابقه‌ای که مخاطب از قسمت‌های قبلی آن‌ها در ذهن دارد، فروش خوبی داشته باشند اما خیلی از فیلم‌ها هستند که در حال حاضر فروش معقولی ندارند. اگر موقعیت مناسبی فراهم شود، جزو اولین‌هایی خواهیم بود که فیلم‌مان را اکران می‌کنیم. ما این فیلم را ساخته‌ایم تا مردم تماشا کنند و امیدواریم مخاطبان هم آن را دوست داشته باشند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار