رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 18 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May

شبکه رادیویی نمایش با برنامه‌های «دیالوگ» و «گوش بینا» چهلمین جشنواره تئاتر فجر را در آیتم‌های مختلف پوشش می‌دهد. برنامه رادیویی «دیالوگ» اولین برنامه زنده‌ شبکه رادیویی نمایش است که از روزهای ابتدایی شروع به فعالیت این شبکه فعالیت خود را آغاز کرده است و در فصل ابتدایی خود شنبه‌ها تا پنجشنبه‌ها هر شب در ۷۵ دقیقه از ساعت […]

شبکه رادیویی نمایش با برنامه‌های «دیالوگ» و «گوش بینا» چهلمین جشنواره تئاتر فجر را در آیتم‌های مختلف پوشش می‌دهد.

برنامه رادیویی «دیالوگ» اولین برنامه زنده‌ شبکه رادیویی نمایش است که از روزهای ابتدایی شروع به فعالیت این شبکه فعالیت خود را آغاز کرده است و در فصل ابتدایی خود شنبه‌ها تا پنجشنبه‌ها هر شب در ۷۵ دقیقه از ساعت ۲۱ با مخاطبان همراه بود. از ابتدای سال ۱۴۰۰ فصل جدیدی از این برنامه با رویکردی متفاوت و با تمرکز بر هنرهای نمایشی به خصوص تئاتر آغاز شد. فصل جدید این برنامه شنبه شب‌ها از ساعت ۲۱ تا ۲۲ با اجرای ایوب آقاخانی روی آنتن می‌رود.

علی بهرامی تهیه کننده برنامه رادیویی «دیالوگ» بیان کرد: از آنجایی که شبکه رادیویی نمایش بر خود لازم دانسته است که رویدادهای مختلف هنرهای نمایشی را در سراسر کشور پوشش دهد، جشنواره تئاتر فجر را به عنوان مهم‌ترین رویداد‌ نمایشی به صورت کامل پوشش رسانه‌ای می‌‌دهد و از روز هفدهم بهمن ۱۴۰۰ برنامه دیالوگ در رویدادگاه اصلی این جشنواره در تئاتر شهر تهران، خانه هنرمندان ایران -محل برگزاری بخش رادیو تئاتر – و تالار وحدت -محل برگزاری اختتامیه- هر شب از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ همراه با مخاطبان رادیو نمایش است.

وی افزود: البته برنامه اختتامیه تا ساعت پایانی اختتامیه خواهد بود ضمن اینکه روز بیست و دوم بهمن ماه که همزمان با اختتامیه جشنواره فیلم فجر است، برنامه «دیالوگ» پخش نخواهد شد و رادیو نمایش به پوشش اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر خواهد پرداخت و از آن روز به بعد پوشش جشنواره تئاتر فجر تا روز بیست و ششم بهمن و اختتامیه آن ادامه خواهد داشت.

تهیه کننده برنامه «دیالوگ» درباره آیتم‌های این برنامه توضیح داد: برنامه «دیالوگ» در سه بخش تولید می‌شود، «گفتگوی روز» بخش اول است که به گفتگو با عوامل نمایش‌ها و منتقدین و مسئولان جشنواره می‌پردازد. بخش دوم و سوم برنامه هم با عنوان «با اجازه» و «در حاشیه» روی آنتن می‌رود که بخش های میانی توسط سید احمد هاشمی، شقایق خاکی پور و میثم کریمی اجرا خواهند شد.

بهرامی در ادامه به برنامه دیگری که در شبکه رادیویی نمایش به پوشش جشنواره تئاتر فجر می‌پردازد اشاره کرد: برنامه «گوشِ بینا» همزمان با شروع رادیو تئاتر چهلمین جشنواره تئاتر فجر که از قضا با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی معاونت صدا و رادیو نمایش برگزار می‌شود، برنامه‌‌ای تقدیم حضور مخاطبان می‌شود که قصد دارد رادیو تئاترهایی را که به بخش نهایی این دوره از جشنواره راه پیدا کرده‌اند، از شبکه رادیویی نمایش پخش کند.

وی در پایان عنوان کرد: رادیو تئاتر رسانه نوظهوری است که از ترکیب نمایش رادیویی و نمایش صحنه‌ای به وجود آمده است و از سال ۸۶ این برنامه پخش می‌شود و در جشنواره‌های مختلف به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در جشنواره تئاتر فجر هم به غیر از چند سال وقفه‌ای که به دلایلی اتفاق افتاد، مجددا به ترکیب جشنواره تئاتر فجر بازگشته است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار