رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May

رییس امور فرهنگی قوه قضاییه در بازدید از خانه جشنواره گفت: زبانی گویاتر از زبان سینما نداریم. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی رییس امور فرهنگی قوه قضاییه با حضور در برج میلاد ضمن بازدید از خانه جشنواره به بیان نکاتی درباره جشنواره فیلم […]

رییس امور فرهنگی قوه قضاییه در بازدید از خانه جشنواره گفت: زبانی گویاتر از زبان سینما نداریم.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی رییس امور فرهنگی قوه قضاییه با حضور در برج میلاد ضمن بازدید از خانه جشنواره به بیان نکاتی درباره جشنواره فیلم فجر و تاثیر سینما در کاهش جرم پرداخت.
ابراهیمی درباره ارزیابی خود از جشنواره چهلم و اینکه تا الان چه فیلم‌هایی را دیده است، گفت: هنوز فیلم‌ها را ندیدم اما بر اساس آن مقداری که بررسی کردم، به نظرم می‌آید فیلم‌هایی مختلف حضور دارند و شاهد ژانرهای متنوعی هستیم. برداشت من این است که جشن امسال سینمای ایران یک جشن خوب، باشکوه و متشکل از سلایق مختلف است.
وی درباره ارتباط نزدیک برخی از فیلم‌های این دوره به پرونده‌های واقعی قوه قضاییه و فرهنگسازی که این فیلم‌ها می‌تواند در جامعه داشته باشد، بیان کرد: متاسفانه فیلم‌ها را ندیدم ولی باید بگویم که ما از کلیه فیلم‌ها با سوژه‌های قضایی و حقوقی استقبال می‌کنیم. البته خواهش و پیشنهاد ما این است که بتوانیم این همراهی را از ابتدا داشته باشیم. یعنی از زمانی که ایده شکل می‌گیرد بتوانیم کمک بدهیم. چراکه اگر آنجا نقطه ورود همکاری ما با عزیزان باشد، طبیعتا خیلی بهتر می‌توانیم به آنها کمک کنیم.
رییس امور فرهنگی قوه قضاییه درباره تاثیرگذاری سینما در کاهش جرم گفت: زبان سینما یک زبان ابلق و گویا است. زبان بسیار سلیسی دارد و کاری که شاید من روحانی در چند منبر نتوانم انجام دهم، یک سینماگر می‌تواند با چند سکانس به سرانجام برساند. زبان سینما خیلی فوق‌العاده و بی‌نظیر است.
ابراهیمی در پایان بیان کرد: بعید می‌دانم که ما در شرایط فعلی زبانی گویاتر از زبان سینما داشته باشیم. سینما خیلی مفید است و طبیعتا پیشگیری از وقوع جرم و پیشگیری از شکل‌گیری پرونده‌ها و دعاوی حقوقی و به خصوص کیفری با ابزارهای رسانه‌ای حتی از ابزارهای قانونی، قدرت و رویه‌های اداری بسیار موثرتر می‌تواند باشد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار