رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

به گزارش سینماخانه؛ جایزه ویژه هیئت داوران سیزدهمین جشنواره The IndieFEST Film Awards به فیلم کوتاه “پنجره روبرویی” به نویسندگی و کارگردانی جاوید فراهانی تعلق گرفت. جاوید فراهانی در مصاحبه با سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و چنین توضیح می‌د‌هد: ایده مرکزی این فیلم، برگرفته از «پنجره عقبی» هیچکاک است و تداخل تعرض […]

به گزارش سینماخانه؛ جایزه ویژه هیئت داوران سیزدهمین جشنواره The IndieFEST Film Awards به فیلم کوتاه “پنجره روبرویی” به نویسندگی و کارگردانی جاوید فراهانی تعلق گرفت.

جاوید فراهانی در مصاحبه با سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و چنین توضیح می‌د‌هد: ایده مرکزی این فیلم، برگرفته از «پنجره عقبی» هیچکاک است و تداخل تعرض به حریم خصوصی را در پی دارد که در خط زمانی یکسان، ابژه تبدیل به سوژه می گردد و این امر وحشتی هولناک به همراه دارد.
وی در ادامه افزود: همانند فیلم های قبلی ام، دوربین به عنوان چشم سوم در این فیلم نیز به کار گرفته شده است و هر دوربینی که در جهان قصه ام ورود می‌کند ساختار منحصر بفرد خود را دارد. چیزی که در پنجره روبه‌رویی برایم جذاب تر از دیگر فیلم هایم به شمار می‌آید، این است که در اینجا دوربین این اجازه را به من می‌دهد که نمایی داشته باشم از منظره یاب خودش و در واقع هسته‌ مرکزی اش را در اختیارم قرار می دهد و این برای من بسیار حائز اهمیت است.
شایان به ذکر است جاوید فراهانی فیلمنامه سینمایی “سه دونگ” را طی دو سال و نیم کار کردن و بازنویسی‌های متعدد، به عنوان فیلم اول بلند سینمایی اش در صدد ساخت دارد. این فیلمساز فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است و یازده کار کوتاه در کارنامه هنری خود دارد که موفق به کسب جوایز زیادی در شاخه های مختلف سینمایی می‌باشد.

عوامل فیلم پنجره روبرویی عبارت‌اند از:

نویسنده و کارگردان: جاوید فراهانی.
سرمایه گذار: صفورا فرهمند.
تهیه کننده: جاوید فراهانی.
مجری طرح: ذبیح اله رحمانی.
بازیگران: علی حاجیلو . وحید عبدی.
مدیر فیلمبرداری: حامد بقائیان.
طراح گریم: علیرضا خورشید.
تدوین و اصلاح رنگ و نور: علیرضا احمدی.
طراحی، ترکیب صدا و موسیقی: بهنیا یوسفی.
طراح صحنه و لباس: پیمان منصوری.
طراح پوستر: حمید نصیری
دستیار کارگردان: امیر حسین جاری.
دستیار تصویر: پوریا پروینی.
عکاس: احسان جوکار.
مدیر تولید: مسعود صدیق.
حمل و نقل: مجتبی قرائی
تدارکات: رضا صانعی‌فر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار