رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May

فراخوان بیست‌وچهارمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت «فتح خرمشهر» با هدف ترویج نظریه مقاومت و توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری جهت برگزاری در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ منتشر شد. دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مقاومت «فتح خرمشهر» با توجه به شرایط شیوع کرونا و لزوم صیانت از سلامت هنرمندان و همکاران بخش‌های اجرایی و رعایت […]

فراخوان بیست‌وچهارمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت «فتح خرمشهر» با هدف ترویج نظریه مقاومت و توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری جهت برگزاری در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ منتشر شد.

دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مقاومت «فتح خرمشهر» با توجه به شرایط شیوع کرونا و لزوم صیانت از سلامت هنرمندان و همکاران بخش‌های اجرایی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بیست‌وچهارمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر را با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و دفتر انجمن هنرهای نمایشی خرمشهر برگزار می کند.

این جشنواره با هدف بزرگداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان و مدافعان سرافراز میهن اسلامی و دلیر مردی ها و سلحشوری های ملت قهرمان ایران و به ویژه شهدای گرانقدر فتح خرمشهر و تکریم قهرمانان مدافع سلامت این مرز و بوم و تلاش برای ایجاد نشاط در جامعه، همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر، در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

ترویج نظریه مقاومت و توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری در این خصوص به عنوان هدف محوری این رویداد عنوان شده است.

همچنین اهدافی چون توجه ویژه به اثرگذاری ادبیات و هنر مقاومت در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی؛ ترغیب جوانان هنرمند به مشارت در تولید آثار هنری بر پایه مضامین ملی و مذهبی و مفاهیم ارزشمند پایداری و مقاومت و تکریم و پاسداشت مدافعین حرم و پرداختن به مفهوم مقاومت در زندگی و شهادت سرداران شهید و شهدای مدافع حرم از دیگر رویکردهای این جشنواره به شمار می‌رود.

نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس؛ تاثیر عشایر و مقاومت مرزنشینان در هشت سال دفاع مقدس؛ حضور مردم خوزستان و تاثیر آنان در هشت سال دفاع مقدس و حضور جوانان در دفاع از حرم اهل بیت؛ تاثیر جوانان در هشت سال دفاع مقدس؛ مقاومت اقتصادی و نقش تولید داخلی در ارتقا مقاومت؛ پاسداشت مدافعین سلامت؛ پرداختن به زندگی و مجاهدت های سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم؛ جنگ نرم و نفوذ دشمن در عرصه های مختلف و لزوم مقاومت هوشمندانه در این خصوص و ایران مقتدر در عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به عنوان محورهای موضوعی تولید آثار در این رویداد عنوان شده است.

بیست‌چهارمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و بخش مهمان (غیر رقابتی) تا پایان پایان وقت اداری روز ۴ اردیبهشت ماه سال۱۴۰۱ پذیرای آثار هنرمندان خواهد بود. ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ زمان اعلام نتایج ارزیابی آثار ذکر شده است و ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ زمان برگزاری این رویداد خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار