رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی یکی از اهداف جشنواره مستند رادیویی «پژواک» را کشف استعدادهای برنامه‌سازی در حوزه مستند عنوان کرد. به نقل از کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات و فضای مجازی جشنواره «پژواک»، علی بخشی زاده معاون صدا، مهمترین هدف از برگزاری نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» را احیای ساختار و ارتقای […]

علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی یکی از اهداف جشنواره مستند رادیویی «پژواک» را کشف استعدادهای برنامه‌سازی در حوزه مستند عنوان کرد.

به نقل از کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات و فضای مجازی جشنواره «پژواک»، علی بخشی زاده معاون صدا، مهمترین هدف از برگزاری نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» را احیای ساختار و ارتقای جایگاه مستند رادیویی دانست و گفت: شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، به روزرسانی دانش مستندسازان، گسترش و جذب مخاطبان مستندهای رادیویی، افزایش جذابیت های ساختار مستند از دیگر اهداف فرعی این جشنواره است که امید است با کمک پروردگار متعال محقق شود.

وی با اشاره به جایگاه مستند در رسانه های امروز جهان عنوان کرد: مستند شاخه‌ای بزرگ از صنعت برنامه سازی است که به منظور مستندسازی جنبه‌هایی از واقعیت ساخته می‌شود.

بخشی زاده در پایان عنوان کرد: مهمترین کارکرد برنامه های مستند آگاهی بخشی است که در این خصوص رسانه ها سعی می کنند آثاری با کیفیت و با پشتوانه پژوهشی تولید کنند. پژوهش محور بودن این آثار باعث می شود که این ساختار برنامه سازی مستدل و معتبر نزد مخاطب باشد لذا باورپذیری آن بالاست. در طول سال های اخیر، جایگاه مستند در رسانه های جهان به خاطر همین ویژگی ها ارتقا یافته و بسیاری از آنها سرمایه گذاری های کلانی در این ساختار رادیویی انجام داده اند.

نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» در سه بخش اصلی، مردمی و مستند نگاری در حال برگزاری است. آثار بخش اصلی از شبکه های رادیویی، مراکز استانها و موسسات فرهنگی دریافت شده و برای بخش مردمی و مستندنگاری رادیویی، مهلت ارسال آثار تا پانزدهم فروردین تمدید شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار