رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

فعالیت‌های خیرخواهانه در مناطق آسیب دیده کشور از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته به مناسبت روز جهانی جراحان مغز و اعصاب میزبان احمدرضا حجتی مروست بود. وی پزشک و دستیار تخصصی مغز و اعصاب است […]

فعالیت‌های خیرخواهانه در مناطق آسیب دیده کشور از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته به مناسبت روز جهانی جراحان مغز و اعصاب میزبان احمدرضا حجتی مروست بود. وی پزشک و دستیار تخصصی مغز و اعصاب است که از ابتدای دوران فعالیت خود دستی در نیکوکاری داشته است. حجتی مروست در برنامه شب گذشته پس از معرفی خود از فعالیت‌های داوطلبانه‌اش و کمک به مناطق محروم در داخل و خارج کشور صحبت کرد.

دستیار تخصصی مغز و اعصاب گفت: من متولد سال ۷۲ از مروست یزد هستم. متاسفانه مانند تمامی اصناف دیگر، در صنف پزشکی هم انسان‌های نادرستی وجود دارند که از پرداخت مالیات خودداری ‌می‌کنند. از طرفی اگر تعرفه‌های در نظر گرفته شده برای پزشکان مناسب باشد بسیاری از مشکلات پیش آمده برطرف خواهد شد.

احمدرضا حجتی مروست ادامه داد: بیشتر زمان فعالیت من در دوران دانشجویی و فارغ‌التحصیلی بود. سعی من این است به این شغل نگاه مادی نداشته باشم چون درآمد صنف پزشکی نسبت به دیگر مشاغل بیشتر است و این نگاه ضرری به زندگی شخصی من نمی‌رساند.

وی افزود: من در بخشی از دوران دانشجویی عضو گروه‌ خیریه‌ای بودم که در داخل و خارج از کشور فعالیت‌های نیکوکاری داشت. این فعالیت‌ها در داخل کشور با توجه به مشکلات و حوادث طبیعی صورت می‌گرفت و ما در حد توان برای بهبود حال مردم نیازمند تلاش می‌کردیم. پس از سیل خوزستان در سال ۹۸ من و دیگر دوستانم تصمیم گرفتیم برای آن مناطق دارو جمع کنیم. وضعیت خوزستان در زمان رسیدن ما از قرمز وخیم‌تر بود و بسیاری از افراد نیاز به کمک داشتند. گروه ما تصمیم گرفت بیش از یک ماه در محل اقامت داشته باشد و با تشکیل تیم‌های کوچک پزشکی بیماران مناطق و روستا‌های مختلف را درمان کند.

حجتی مروست اظهار داشت: از آنجایی که داروها از قبل تهیه شده بودند ما می‌توانستیم بلافاصله پس از ملاقات بیمار داروها را تجویز کنیم و به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهیم. در بین گروه‌ها از تمام کادر درمان مانند پرستاران، بهیاران، داروسازان و پزشکان حضور داشتند.

(بخش دوم)

نیکوکار و متخصص جوان برنامه گفت: تعداد سفرهای خیرخواهانه ما برای رسیدگی‌های پزشکی در داخل کشور بسیار بالا بوده که از این موارد می‌توانم به خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، تبریز، کرمانشاه، لرستان و خوزستان اشاره کنم.

احمدرضا حجتی مروست ادامه داد: ما در زمان کرونا به خصوص در روزهای ابتدایی آن هم فعالیت داشتیم. در همان دوران تصمیم گرفتیم برای نیازمندان داروهای لازم جمع‌آوری کنیم. من اعلامیه‌ای منتشر کردم و از دیگران خواستم در این مسیر ما را همراهی کنند. پس از مدتی از سوی بیمارستان با من تماس گرفتند و جلوی فعالیتم را گرفتند. پس از آن مبلغ جمع‌آوری شده را در اختیار مجمع خیرین بیمارستان قرار دادم و از این طریق کمک‌های مردمی به دست نیازمندان رسید.

وی افزود: در سفرهای مختلف گروه‌های مختلفی از دوستان حضور داشتند اما اکنون در تیمی فعالیت دارم که به ثبت رسمی وزارت کشور رسیده است تا در داخل و خارج از کشور فعالیت‌های انسان‌دوستانه داشته باشیم. امروز روز جهانی جراحان مغز و اعصاب است و من از همین‌جا به تمامی فعالان این حوزه تبریک می‌گویم.

او گفت: برای بهبود چرخه درمانی و بهداشتی، مردم باید در کنار مسئولان فعالیت کنند تا بتوانیم در کنار یکدیگر مشکلات افراد نیازمند را برطرف کنیم. ما همچنین نیازمند وجود یک سیستم مدیریت بحران جامع هستیم تا مشکلات کشور را بررسی کند.

ویژه برنامه جشن رمضان که هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه‌کنندگی  کاوه امیری جاوید از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود، شب گذشته با حضور پزشک و دستیار تخصصی مغز و اعصاب به روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ و اجرای موسیقی ؛ قدسیه صالحی و بابک افرا با احمدرضا حجتی مروست به گفت‌وگو نشستند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار