رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

برنامه «کتاب بان» امروز شنبه ۲۰فروردین ، با نگاهی به شعر و ترویج خواندن برای نوجوانان با تکیه به مساله کتابخوانی از رادیو فرهنگ پخش می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو، علی اکبر زین‌العابدین کارشناس مجری برنامه«کتاب بان» در برنامه این هفته میزبان حدیث لزرغلامی ؛ شاعر و نویسنده […]

برنامه «کتاب بان» امروز شنبه ۲۰فروردین ، با نگاهی به شعر و ترویج خواندن برای نوجوانان با تکیه به مساله کتابخوانی از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو، علی اکبر زین‌العابدین کارشناس مجری برنامه«کتاب بان» در برنامه این هفته میزبان حدیث لزرغلامی ؛ شاعر و نویسنده کودک و نوجوان است و با وی درباره موضوع شعر و ترویج خواندن برای نوجوانان گفت و‌گو می کند.

برای ترویج کتابخوانی، خانواده نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. بعد از خانواده، مربیان و آموزگاران می‌توانند در علاقه‌مند کردن کودکان به کتابخوانی، نقش موثری داشته باشند.

یکی از راه های ترویج مطالعه بهره گیری از شعر و علاقه مندی کودکان و نوجوانان به آن است اولین مواجهه کودک با ادبیات از طریق شعر و‌لالایی شکل می گیرد ، فرهنگ شعر و ترویج خواندن برای کودکان و نوجوانان باید در خانواده و در روند جامعه پذیری اولیه آغاز شود و در مرحله اولیه با ادبیات شفاهی و در ادامه انتخاب کتاب های مناسب است که در این برنامه پیشنهاداتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بخش های مختلف بر پایه نقش اشعار در این زمینه بیان می شود.
همچنین با توجه به رسالت برنامه در بخشی معرفی مروجان کتابخوانی در کشور پرداخته می شود و شنوندگان این هفته با « دکتر محمدرضا اسلامی» فعال ترویج کتابخوانی از شهر سرخه استان سمنان آشنا می شوند و وی درباره تجربیات خود در این زمینه سخن می‌ گوید.
برنامه «کتاب بان» به تهیه کنندگی فریده گودرزی با اجراکارشناسی علی اکبر زین العابدین از گروه کتاب رادیو فرهنگ ساعت ۱۰:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار