رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور روز گذشته با استاندار همدان دیدار کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در ادامه برنامه سفر یک روزه خود به همدان، با استاندار دیدار کرد در ابتدای این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گزارشی از […]

رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور روز گذشته با استاندار همدان دیدار کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در ادامه برنامه سفر یک روزه خود به همدان، با استاندار دیدار کرد

در ابتدای این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گزارشی از زیرساخت ها و برنامه‌های هنری و سینمایی استان ارائه داد.

در ادامه نشست رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور خطاب به استاندار همدان برای برگزاری برنامه‌ها و توسعه زیرساخت‌های سینمایی استان اعلام آمادگی کرد و گفت: هر میزان که استان در پروژه‌های عمرانی و اجرایی مشارکت کند، سازمان امور سینمایی هم در زمینه تجهیز و نوسازی همکاری خواهد داشت.

محمد خزاعی درباره اینکه در نشست با هنرمندان و فعالان سینمایی بحث میزبانی همدان از جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان مطرح شد، تصریح کرد: استان‌های کرمان، اصفهان و همدان متقاضی برگزاری جشنواره هستند که بر اساس میزان مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و شهرداری‌ها در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی از برگزاری«شب سینماگران در استان های مختلف کشور » خبر داد و گفت: از طریق شب سینماگران می توان با احترام و تکریم همه سینماگران و هنرمندان را گرد هم آورده و ضمن تجلیل از فعالان این عرصه، برنامه ماندگاری برگزار شود و استان همدان هم، می تواند «شب سینماگران همدان» را برگزار نماید.

وی همچنین، ضمن تاکید بر تقویت تولیدات سینمایی، کوتاه ‌و مستند با موضوعات‌مختلف بویژه موضوع مفاخر و شهدا عنوان کرد: بخش بزرگی از منابع سازمان سینمایی در بخش هایی تولیدی در این دوره به استان ها و شهرستان ها اختصاص یافته و امیدواریم با همیاری مراکز و منابع استانی بتوانیم تولید آثار ارزشمندی را رقم بزنیم.

خزاعی با بیان اینکه رویکرد عدالت محور سرلوحه فعالیت های ما در دوره جدید است افزود: ما در کنار سینماگران استان ها و شهرستان ها قرار داریم و باورمان این است که با خلاقیت، جسارت و نوآوری فیلمسازان جوان و استعدادهای جدید است که انحصار و انسداد فضای فعلی سینما شکسته می شود و قطار سینما بهتر در مسیر و مدار توسعه، رشد و اعتلای فرهنگی ملی و دینی قرار گیرد.

رئیس سازمان سینمایی، با اشاره به ظرفیت های خوب نیروی انسانی و غنای آموزشی سینمایی در استان همدان خاطرنشان ساخت: به نظر می رسد استان در شهرستان های مختلفش به لحاظ توسعه زیرساخت و عمران نیازمند همیاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و بخش های خصوصی است و امیدواریم در این سفر با کمک استاندار محترم و مسئولان استانی به نتایج اجرایی و عملیاتی مصوب و‌ مشخص برسیم.

در ادامه این نشست استاندار همدان اظهار کرد: در حوزه هنر و سینما باید بتوانیم جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم و بهترین گزینه هم این است که بخش خصوصی در این زمینه فعال شود.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: ظرفیت‌های دفاتر انجمن سینمای جوانان باید بازسازی، تکمیل و تجهیز شود و برای این منظور اعتباری هم در استان در نظر گرفته خواهد شد.

وی با تأکید براینکه همدان در حوزه برگزاری برنامه‌های کودک و نوجوان پیش‌رو است، خاطرنشان کرد: ما جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را در همدان داریم و اگر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم در همدان برگزار شود؛ این دو جشنواره مکمل یکدیگر خواهند شد.

استاندار هم در ادامه با بیان اینکه در حوزه سینما آنگونه که باید به بحث مفاخر و شهدا پرداخته نشده است؛ گفت: همه شهدا جزو مفاخر هستند و در این میان برخی شهدا مانند سپهبد شهید سلیمانی و سردار شهید همدانی، منشأ اثر هستند. هنر فیلم باید در خدمت معرفی این اسطوره ها و قهرمانان ملی ما باشد.

استاندار همدان تأکید کرد: سینمای دفاع مقدس باید تقویت شود و ما هم در استان اعلام آمادگی می‌کنیم که هر اندازه که نیاز باشد همکاری داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار