رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تاکید بر ژانرهای سینمایی برگزار می‌شود. در شصت‌و‌پنجمین دوره از […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تاکید بر ژانرهای سینمایی برگزار می‌شود. در شصت‌و‌پنجمین دوره از جشنواره‌های منطقه‌ای، توجه به سینمای بومی و فیلم‌های ژنریک در اولویت انتخاب و داوری خواهند بود.

این جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود.

بخش فیلم شامل مسابقه و جنبی است که در بخش مسابقه (رقابتی) همه آثار تولیدی در راستای اهداف و موضوعات جشنواره، در قالب‌های کوتاه داستانی، مستند، تجربه‌­گرا و پویانمایی می‌توانند حضور یابند. بخش جنبی که غیررقابتی است فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلمسازان فیلم کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌های تخصصی و … را فراهم می‌آورد.

بخش فیلمنامه به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به‌عنوان زیرساخت تولید فیلم در دو بخش آزاد و اقتباسی برگزار می‌شود.

بخش عکس شامل مستند و فتومونتاژ (عکس دستکاری شده) خواهد بود که هر بخش پذیرای تک عکس و مجموعه عکس است.

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان رشت سردار جنگل از ۲۴ تا ۲۷ آبان­‌ماه سال ۱۴۰۱ به مدت ۴ روز در استان گیلان، شهر رشت با حضور هنرمندان ۱۰ استان (گلستان، مازندران، قزوین، البرز، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کردستان و گیلان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار می‌شود.

گاه‌شمار جشنواره

تاریخ شروع ثبت نام و بارگذاری آثار: ۱۷ خردادماه ۱۴۰۱

تاریخ پایان ثبت نام و بارگذاری آثار: ۱۵ مردادماه ۱۴۰۱

اطلاع‌رسانی آثار راه یافته: از نیمه دوم مهر­ماه ۱۴۰۱

نشانی دبیرخانه: تهران، میدان ونک، خیابان گاندی جنوبی، خیابان نوزدهم، شماره ۲۰، دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان-رشت-سردار جنگل

کدپستی: ۱۵۱۷۸۷۳۸۱۱

تلفن: ۸۶۰۸۴۶۰۳ – ۸۶۰۸۴۸۶۳

سایت ثبت نام: www.iycs.ir /www.festival.iycs.ir

پست الکترونیک: iycs.fest@gmail.com /festival@iycs.ir

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار