رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 29 May

۹۷۴۸۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

اجراخوانی«آب و آئینه» در تماشاخانه اهورا به روی صحنه می‌رود

«آب و آئینه» به نویسندگی پرویز نظیری، کارگردانی حسن شفیعی و تهیه کنندگی عرفان موسوی، در روز شنبه مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تماشاخانه اهورا به روی صحنه می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای، اجراخوانی«آب و آئینه» با نویسندگی پرویز نظیری، کارگردانی حسن شفیعی و تهیه کنندگی عرفان موسوی […]


پرونده «ترانه باران» در تلویزیون بسته شد

مریم ماهور مجری برنامه تلویزیونی «ترانه باران» از توقف پخش این برنامه و جایگزینی برنامه ای جدید که دیگر در آن حضور ندارد، خبر داد. مریم ماهور مجری و بازیگر سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی شب گذشته به بهانه حضور در یک نظرسنجی اینستاگرامی که به ارزیابی بهترین برنامه تلویزیونی سال ۱۴۰۰ می‌پردازد، درباره وضعیت […]


آیا جانی دپ به «دزدان دریایی کاراییب» برمی‌گردد

تهیه کننده مجموعه فیلم های «دزدان دریایی کاراییب» به سوالی در مورد بازگشت جانی دپ به این فیلم ها پاسخ داد. به نقل از ورایتی، جری بروکهایمر تهیه کننده فیلم های «دزدان دریایی کاراییب» در مصاحبه اخیر خود با ساندی تایمز به طرفداران این مجموعه سینمایی یادآوری کرد که در حال حاضر جانی دپ در آینده این […]


اولین بازیگر پیش درآمد «بازی‌های گرسنگی» قرارداد بست

تام بلیت به عنوان بازیگر نقش اصلی پیش درآمد سری فیلم های «بازی های گرسنگی» معرفی شد. به نقل از ورایتی، تام بلیت که بیشتر برای بازی در فیلم‌های «بیلی دِکید» و «عصر طلایی» شناخته می‌شود، برای ایفای نقش جوانی رییس‌جمهور کوریولانوس اسنو در پیش‌درآمد فیلم های «بازی‌های گرسنگی» محصول لاینزگیت قرارداد امضا کرد. عنوان این پیش درآمد «تصنیف […]


استقبال دبیر جشنواره کن از بازگشت پولانسکی

دبیر جشنواره فیلم کن در خلال یک مصاحبه سانسور شده از بازگشت پولانسکی به فستیوال استقبال کرد. آندریاس وایزمن روزنامه نگار خبرگزاری ددلاین، جشنواره کن را به سانسور مصاحبه اش متهم کرده است. وایزمن ادعا کرده است که پس از یک مصاحبه جنجالی با فرمو، از طرف جشنواره کن از آنها خواسته شده است تا سوالاتی را که شامل […]


«گور» آماده نمایش و پخش جهانی شد

فیلم کوتاه «گور» به نویسندگی و کارگردانی محمدجواد ضیغمی آماده نمایش و پخش داخلی و بین‌المللی شد. به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «گور» به نویسندگی و کارگردانی محمدجواد ضیغمی پس از اتمام مراحل فنی و تدوین آماده نمایش و حضور در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی شد. فیلمبرداری این فیلم کوتاه سه جلسه […]


مدیر جدید آی فیلم منصوب شد

معاون برون مرزی صدا و سیما مرتضی شمسی را به عنوان مدیر شبکه آی فیلم منصوب کرد. به نقل از روابط‌ عمومی معاونت برون‌مرزی رسانه ملی، احمد نوروزی معاون برون مرزی صدا و سیما، طی حکمی مرتضی شمسی را به عنوان مدیر شبکه آی فیلم منصوب کرد. حکم معاون برون‌مرزی بدین شرح است: «جناب آقای […]


رونمایی از کتاب «بازآفرینی هنر از هنر در تاریخ سینما» در نمایشگاه کتاب تهران

کتاب «بازآفرینی هنر از هنر در تاریخ سینما» با گردآوری و تألیف سارا غفوریان در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ همزمان با آغاز برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کتاب «بازآفرینی هنر از هنر در تاریخ سینما» با گردآوری و تألیف سارا […]


فرزانه سکوتی: تئاتر فضای صمیمیت و همدلی است

به گزارش سینماخانه؛ به بهانه روی صحنه رفتن نمایش «خرگوش»، گفتگوی اختصاصی داشته ایم با فرزانه سکوتی بازیگر این نمایش: لطفا خودتان رو معرفی کنید و از فعالیت‌ هاتون برای مخاطبان سینماخانه بگویید با سلام ، من فرزانه سکوتی هستم. از سال ۷۷ شروع به فعالیت کردم و این بخت را داشتم که در خدمت استاد سمندریان […]


تله‌تئاتر «شام یکشنبه» وارد مراحل فنی شد

تله تئاتر «شام یکشنبه» به کارگردانی محمد قنبری که تصویربرداری آن به تازگی به پایان رسیده، وارد مراحل فنی شد. تله تئاتر «شام یکشنبه» به کارگردانی  محمد قنبری که تصویربرداری آن به تازگی به پایان رسیده، وارد مراحل فنی شد. در این تله تئاتر الناز حبیبی، ایوب آقاخانی، شبنم قربانی و رویا فلاحی به ایفای […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی